English

تصمیم دولت ترکیه برای افزایش ظرفیت گردشگری شهر آنتالیا

شهردار آنتالیا گفت: در آنتالیا، استودیوهای بزرگ فیلم سازی مانند هالیوود آمریکا ساخته می شود و در چارچوب پروژه‌ بوغاچایی، زمینی به مساحت 5 هزار هکتار در شهر کنیالتی برای ساخت استدیوهای فیلم سازی اختصاص یافته است.

تصمیم دولت ترکیه برای افزایش ظرفیت گردشگری شهر آنتالیا

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، مندرس تورل افزود: تصمیم داریم داخل این استودیوها ، دانشگاه سینما نیز تاسیس کنیم و آنتالیا را به شهر سینمایی تبدیل کنیم که در آن، افراد آموزش دیده برای صنعت سینمایی پرورش داده شوند.

شهردار آنتالیا که ریاست جشنواره بین المللی فیلم آنتالیا را نیز برعهده دارد، در ادامه با اشاره به اینکه پنجاه و چهارمین دور این جشنواره 21 تا 27 اکتبر سال جاری برگزار خواهد شد، درباره برخی تغییرات پیرامون جشنواره اظهار داشت: برگزاری جشنواره ملی و بین المللی به صورت جداگانه باعث هدر رفتن وقت و بودجه می شود. حال، مسابقات را ادغام کرده و سینمای ترکیه را در بعد بین المللی به شکلی قوی تر عرضه می کنیم.

وی با بیان اینکه هدف از ادغام مسابقات ملی و بین المللی ارتقای آن به سطح بالا است، افزود: ما جشنواره ملی را حذف نمی کنیم. مسابقات ملی و بین المللی را ادغام کرده و تبدیل به یک جشنواره می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه