English

سخنگوی اردوغان شکل گیری گروه تروریستی در ادلب به کمک ترکیه را رد کرد

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه هرگونه همکاری و دخالت در تشکیل گروه های تروریستی در ادلب سوریه را رد کرد.

سخنگوی اردوغان شکل گیری گروه تروریستی در ادلب به کمک ترکیه را رد کرد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، ابراهیم کالین اظهار داشت که تلاش برای ارتباط دادن شکل گیری گروه تروریستی در ادلب سوریه ارتباطی به ترکیه ندارد و حتی اشاره تلویحی به آن غیرقابل پذیرش است.

وی افزود: اظهارات اخیر برت مک گورک نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف مبارزه با داعش که دیدارها، عکس ها و گفت وگوهای وی با اعضای پ.ی.د/ی.پ.گ در موسسه خاورمیانه برای ما غیرقابل قبول است. تلاش برای ارتباط دادن شکل گیری گروه تروریستی در ادلب سوریه با ترکیه، حتی اشاره تلویحی به این نکته غیرقابل قبول است. چرا؟ زیرا ادلب در کنترل ما نیست.

وی در بخش دیگری به همه پرسی در اقلیم کردستان اشاره کرد و اضافه کرد: همه پرسی  فرمول مناسبی برای یافتن راه حل برای مشکلات امنیتی و اقتصادی عراق نیست. در واقع کردها در حال حاضر منطقه ای فدرال دارند، پارلمان دارند و انتخابات خود را برگزار می کنند. برای حل مشکلات موجود با بغداد باید محیط مساعدتری تشکیل شود. قبل از هر چیزی باید در عراق فضای سیاسی همه گیر که هرکسی احساس تعلق به این کشورداشته باشد تشکیل شود. در حال حاضر این فضا موجود نیست. موضوع فقط جمع شدن شیعیان و تشکیل جبهه ای علیه گروه های دیگر نیست. مردم مدیریتی عادل تر، شفاف و موثر می خواهند. با نگاه انداختن به این تابلو مشکلات موجود در عراق مشکلاتی نیست که فوری حل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه