English

قطر از کشورهای تحریم کننده به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

مدیر دفتر قطر در سازمان تجارت جهانی از شکایت این کشور علیه عربستان ، امارات و بحرین در سازمان تجارت جهانی خبر داد.

قطر از کشورهای تحریم کننده به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، علی الولید آل ثانی رئیس دفتر قطر در سازمان تجارت جهانی در سخنانی تاکید کرد: قطر روز دوشنبه شکایت حقوقی را در سازمان تجارت جهانی علیه تحریم تجاری اعمال شده از سوی عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین مطرح کرده است.

بر اساس این گزارش، قطر رسما خواستار رایزنی با این 3 کشور برای حل و فصل مناقشه تجاری شده و به این کشورها 60 روز فرصت داده است تا این مساله را به صورت دوستانه حل و فصل کنند و در غیر این صورت با اقدامات تلافی جویانه دوحه از طریق سازمان تجارت جهانی روبرو خواهند شد.

آل ثانی تصریح کرد: ما همواره خواستار گفت وگو هستیم و این اقدام نیز بخشی از راهبرد ما برای مذاکره و گفتگو با طرف های مربوط است تا اطلاعات بیشتری را درباره تدابیر اتخاذ شده آنها کسب کنیم، اطلاعاتی درباره قانون بودن تدابیر اتخاذ شده و تلاش برای یافتن راهکاری با هدف حل و فصل این مناقشه.

کشورهای تحریم کننده روابط خود با قطر را قطع کرده اند، کشوری که عرضه کننده بزرگ گاز طبیعی در جهان به شمار می رود و بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه نیز در این کشور قرار دارد. کشورهای عربی، قطر را متهم به حمایت مالی از تروریسم و همکاری با ایران کرده اند. دوحه این اتهامات را رد کرده است.

کشورهای عربی قبلا به سازمان تجارت جهانی اعلام کرده اند که برای دفاع از امنیت ملی خود اقدامات اقتصادی و تجاری محدودکننده ای را علیه قطر اعمال کرده اند.

کشورهای عربی روز یکشنبه اعلام کرده اند که حاضر به گفتگو با قطر برای حل و فصل این مناقشه هستند، اگر دوحه آمادگی و عزم خود را برای تامین درخواست های کشورهای تحریم کننده نشان دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه