English

وضعیت حقوق بشر در کردستان عراق هر روز بدتر می شود

براساس تازه ترین گزارش کمیته مستقل حقوق بشر در اقلیم کردستان عراق، عدم حاکمیت قانون و نقض قانون با استفاده از قوانین دیگر در اقلیم کردستان عراق، سبب شده است قدرت مورد سوء استفاده قرار گرفته و حقوق بشر در این منطقه رو به وخامت بگذارد.

وضعیت حقوق بشر در کردستان عراق هر روز بدتر می شود

به گزارش خبرگزاری موج، ضیا بترس، رئیس کمیته مستقل حقوق بشر در اقلیم کردستان عراق که اخیرا اقدام به برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در این خصوص در اربیل کرده بود، بار دیگر در گفت وگو با رسانه های کردی در کردستان عراق، گفت: براساس پیگیری های صورت گرفته توسط بازرسان ما، متاسفانه قانون در اقلیم کردستان عراق حاکم نیست و همین سبب شده است که از قدرت سوء استفاده شود.

وی با اشاره به این که شاهد تداخل قوا در اقلیم هستیم، افزود: بسیاری از قوانین که در کردستان اجرا می شود، همدیگر را نقض می کنند، به نحوی که در سایه این قوانین وضعیت حقوق بشر در اقلیم کردستان عراق هر روز بدتر می شود.

وی، وضعیت کارگران در اقلیم را اسفبار توصیف کرد و گفت که طی یک سال گذشته 64 کارگر خارجی و محلی در هنگام کار جان خود را از دست داده اند، حال آنکه تاکنون هیچ اقدامی برای بهبود شرایط کارگران برداشته نشده است.

بترس در ارتباط با وضعیت آزادی بیان نیز گفت: وضعیت آزادی بیان در اقلیم بدتر شده است و از مجموع 840 مجله و روزنامه تنها 20 مجله در حال حاضر منتشر می شود.

بیماران روانی در اقلیم کردستان عراق امکانات درمانی ندارند

مسئول کمیته مستقل حقوق بشر در اقلیم کردستان عراق، همچنین با انتقاد از نبود مکانی مناسب برای خدماتدهی به بیماران روانی اظهار داشت: بیش از 5 هزار نفر در اقلیم کردستان عراق گرفتار بیماری های روانی هستند در حالی که کمترین بیمارستان روانی در اقلیم کردستان عراق وجود دارد.

در ارتباط با زندان های اقلیم کردستان عراق نیز وی گفت: در زندان های اقلیم کردستان عراق حکم اعدام با آن که ممنوع اعلام شده است اما همچنان اجرا می شود و هم اکنون نیز حکم اعدام برای 252 تن صادر شده که در زندان درانتظار اجرای حکم هستند.

ضیا بترس تصریح کرد در زندان های اقلیم کردستان عراق نیروهای امنیتی زندانیان را شکنجه می دهند و در چندین مورد ثابت شده است و ما شاهد این بودیم که در زیر شکنجه افراد به جرم ناکرده خود اعتراف کرده اند و بعد از بررسی و انجام تحقیقات ثابت شده است که این افراد هیچ جرمی مرتکب نشده بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه