English

خوش‌بینی شهردار لندن به ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا

صادق خان، شهردار مسلمان شهر لندن گفت، در صورتی که حزب کارگر مانیفستش برای انتخابات سراسری آتی انگلیس را به عدم خروج از اتحادیه اروپا یا برگزاری همه‌پرسی دوم درباره بریگزیت اختصاص دهد نتیجه همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا خنثی خواهد شد.

خوش‌بینی شهردار لندن به ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا

به گزار ش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه ایندیپندنت، صادق خان در اظهاراتی گفت که نسبت به شانس باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا"خوش‌بین" است.

شهردار لندن تاکید کرد که حزب کارگر بر سر موضعش صریح باشد.

او در مصاحبه با روزنامه گاردین گفت: برای آنکه حزب کارگر نزد مردم انگلیس اعتبار داشته باشد باید پیشنهاد یک مانیفست روشن مربوط به این حزب را دهد زیرا ممکن است مردم بگویند ما به خروج از اتحادیه اروپا رای دادیم اما شما حالا به ما دهن کجی می‌کنید.

وی ادامه داد: شما باید خیلی شفاف بگویید که اگر ما انتخابات سراسری را پیروز شدیم چه کاری انجام خواهیم داد.

صادق خان گفت: چیزی که نتیجه همه‌پرسی بریگزیت را خنثی خواهد کرد این است که ما با ارائه مانیفستی بگوییم که اتحادیه اروپا را ترک نمی‌کنیم یا یک همه‌پرسی دوم خواهیم داشت.

حزب کارگر انگلیس اخیرا متهم شده به اینکه بر سر بریگزیت مواضع متفاوتی اتخاذ می‌کند.

اخیرا جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر تاکید کرد حزبش می‌خواهد بریتانیا از بازار واحد اتحادیه اروپا خارج شود اما بعداً یک وزیر دولت در سایه حزب کارگر گفت که هیچ چیز از میز گزینه‌ها کنار گذاشته نشده است.

این اظهارات صادق خان در حالی مطرح شد که فیلیپ هاموند، وزیر دارایی انگلیس گفت که یک توافق انتقالی مربوط به بعد از بریگزیت می‌تواند بعد از برنامه‌ریزی برای خروج در مارس 2019 سه سال طول بکشد.

منابع نزدیک به بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس گفتند که وی در حال همکاری نزدیک با وزیر دارایی برای خارج کردن بریتانیا از اتحادیه اروپا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه