English

بغض آمریکا از پرواز سیمرغ/ تحریم جدید واشنگتن علیه ۶ شرکت ایرانی

وزارت خزانه داری آمریکا در واکنش به پرتاب موشک ماهواره بر از سوی ایران، 6 نهاد را در فهرست تحریم های مربوط به برنامه موشک بالستیک قرار داد.

بغض آمریکا از پرواز سیمرغ/ تحریم جدید واشنگتن علیه 6 شرکت ایرانی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تحریم ها 6 نهاد وابسته به گروه صنعتی شهید همت را که به ادعای وزارت خزانه داری آمریکا نقش محوری در برنامه موشکی ایران دارد هدف قرار داده اند.
صنایع شهید کریمی، صنایع شهید رستگار، صنایع شهید چراغی، صنایع شهید ورامینی، صنایع شهید کلهر و صنایع امیرالمومنین شرکت هایی هستند که در فهرست تحریم های جدید قرار گرفته اند.
«استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا این تحریم ها را بازتاب نگرانی های آمریکا درخصوص آزمایش های موشکی و دیگر اقدامات ایران دانست.
وی گفت: آمریکا به مقابله با برنامه موشکی بالستیک ایران از جمله پرتاب موشک ماهواره بر به فضا به که ادعای وی اقدامی 'تحریک کننده' بوده است ادامه خواهد داد.
ایالات متحده پرتاب ماهواره بر از سوی ایران را موجب نقض یکی از قطعنامه های سازمان ملل می داند. این در حالی است که توسعه صنایع فضایی ایران در هیچ قطعنامه ای منع نشده است.
مقام های واشنگتن همچنین این اقدام تهران را در راستای توسعه برنامه موشکی بالستیک ایران توصیف کردند اما یک تحلیلگر امور نظامی در واشنگتن گفت: تکنولوژی موشک های بالستیک با ماهواره برها کاملا متفاوت است و هیچ کشوری تا کنون یک ماهواره بر را به موشک بالستیک تبدیل نکرده است.
همچنین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری تاکید کرد: ایران موشک هایی تولید نمی کند که 'برای توانایی حمل سلاح هسته ای طراحی شده باشند'. ایران سلاح هسته ای تولید نمی کند و نخواهد کرد؛ بنابراین نمی تواند چیزی تولید کند که برای حمل آنها (سلاح هسته ای) طراحی شده باشد.
روز پنجشنبه پایگاه ملی فضایی امام خمینی(ره) با پرتاب آزمایشی و موفقیت آمیز ماهواره بر سیمرغ به فضا، به طور رسمی افتتاح ‏شد‎.
این پایگاه که نخستین پایگاه سکوی ثابت جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود، همه مراحل آماده سازی، پرتاب، کنترل و ‏هدایت ماهواره برها را به‌ عهده دارد‎.
‏‌پایگاه فضایی امام خمینی(ره) در فاز نهایی قادر است همه نیازهای کشور در مدار پایین کره زمین را پوشش دهد‎.
ماهواره بر سیمرغ نیز قادر است ماهواره هایی تا وزن 250 کیلوگرم را در مدار 500 کیلومتری زمین قرار دهد‎.‎‏ ‏
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه