English

ابراز ناخرسندی واشنگتن از واکنش مسکو به تحریم ها

یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته است که سفیر این کشور در روسیه در پی دریافت ابلاغیه کرملین مبنی بر اخراج برخی از دیپلمات های کشورش از مسکو، این تصمیم را مایه نومیدی خواند و مراتب ناخرسندی خود را به کرملین ابلاغ کرده است.

ابراز ناخرسندی واشنگتن از واکنش مسکو به تحریم ها

به گزارش  خبرگزاری موج، سنای آمریکا روز پنجشنبه در نشست خود، بسته تحریم ها علیه سه کشور کره شمالی، روسیه و یران را به تصویب رساند.
این لایحه حالا بر روی میز ترامپ رییس جمهوری آمریکا که به وضوح تمایل چندانی به دامن زدن به تنش های میان کشورش را روسیه ندارد، رفته و قانونی شدن آن منوط به امضا نهایی اوست.
مقامات کرملین در واکنش به این تحریم ها که به گفته آن ها اقدامی خلاف مقررات بین المللی شناخته می شود، اعلام کردند که تصمیم به کاستن شماری از دیپلمات های آمریکایی و اخراج آن ها از کشورشان دارند.
ظاهرا این واکنش روسیه به مزاق گردانندگان واشنگتن که در آخرین روزهای تصدی اوباما به اقدام مشابهی دست زندند و علاوه بر اخراج 39 نفراز دیپلمات ها و کارکنان وزارت خارجه روسیه، دو مجموعه دیپلماتیک این کشور را نیز مصادره کردند، خوش نیامده است.
به همین دلیل یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفت وگویی با رویترز گفته است که این اقدام کرملین مایه نومیدی واشنگتن و وزارت خارجه آمریکا شده و 'جان تفت' سفیر ترامپ در مسکو طی نامه اعتراض آمیز مراتب ناخرسندی کشورش را به مسئولان دولت روسیه ابراز کرده است.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه