English

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از برخورد پلیس فرانسه با پناهجویان در کمپ کاله

دیده‌بان حقوق بشر امروز (چهارشنبه) از دولت فرانسه خواست تا خشونت علیه پناهجویان در کمپ کاله را متوقف کند. صدها تن از مهاجران و پناهجویان به رغم برچیده شدن چادرها در این کمپ موسوم به "جنگل" به آنجا بازگشته‌اند.

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از برخورد پلیس فرانسه با پناهجویان در کمپ کاله

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی موسوم به "شبیه زندگی در جهنم" نوشت، پلیس مکررا پناهجویان را به امید آنکه آنها از این شهر ساحلی خارج شوند، مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

دیده‌بان حقوق بشر بر پایه مصاحبه با حدود ۶۰ پناهجو و مهاجر در این ناحیه نوشت، پلیس از اسپری فلفل برای کودکان و پناهجویان بالغ که خواب هستند، استفاده و به صورت مداوم چادرهای خواب یا کیسه خواب‌ها و پوشاک آنها را مصادره می‌کند و گاهی آب و غذای آنها را هم از بین می‌برد.

مقام‌ها در وزارت کشور فرانسه و دولت منطقه‌ای هنوز واکنشی نشان نداده‌اند. دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: چنین اقداماتی نقض ممنوعیت رفتار غیرانسانی و برخورد تحقیرآمیز و نیز استاندارهای بین‌المللی عملکرد پلیس است. مقام‌های محلی و ملی باید فورا و به وضوح پلیس را به تبعیت از استاندارهای بین‌المللی در استفاده از زور و خودداری از رفتاری هدایت کنند که مانع از ارسال کمک‌ها می‌شود.

مقام‌های دولت فرانسه و آژانس‌های امداد برآورد می‌کنند، حدود ۶۰۰ پناهجو که از جنگ و فقر گریخته‌اند، در مناطق بندری شمال فرانسه مستقر شدند. اکثر آنها برای ورود غیرقانونی به انگلیس تلاش می‌کنند.

یکی از پناهجویان در این مصاحبه‌ها گفته است: از زمانی که سال گذشته کمپ‌ کاله را خراب کردند، دیگر جایی برای خوابیدن و یا غذا خوردن وجود ندارد. زندگی جهنم شده است.

این اتهامات علیه سوء رفتار پلیس فرانسه تاییدی بر گفته‌های سایر پناهجویان و نماینده انجمن‌های محلی است که ماه گذشته با رویترز گفت‌وگو کرده بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه