English

ورود اولین کاروان بشردوستانه روسیه به مناطق تحت کنترل مخالفان در حومه دمشق

مرکز روسی مسوول برقراری آشتی در سوریه از ورود اولین کاروان امدادرسانی به غوطه شرقی در حومه شرقی دمشق طی روز سه‌شنبه خبر داد که شامل ۱۰ تن مواد غذایی و تجهیزات پزشکی بود.

ورود اولین کاروان بشردوستانه روسیه به مناطق تحت کنترل مخالفان در حومه دمشق

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت شبکه العهد لبنان، در بیانیه مرکز آشتی وابسته به روسیه در سوریه، کمک‌های انسانی تحت نظر نمایندگان گروه‌های مسلح در مرکز بازرسی وابسته به پلیس نظامی روسیه در منطقه اردوگاه الوافدین تحویل داده شد و کامیون‌هایی حامل مواد غذایی و دارویی به همراه نمایندگان مخالفان از آنجا به شهر دوما رفتند.

نماینده مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم ضمن رد اخباری مبنی بر حمله هوایی علیه غوطه شرقی در حومه دمشق اعلام کرد: آنچه رسانه‌های غربی به نقل از کلاه‌ سفیدان و دیده‌بان حقوق بشر سوریه درباره حمله هوایی علیه منطقه کاهش تنش در غوطه شرقی منتشر کرده‌اند، کاملا دروغ بوده و با هدف دروغ پراکنی و بدنام کردن روند صلح انتشار یافته‌اند.

این مسوول در پایگاه حمیمیم گفت: ارتباطات کاری ما با نمایندگان گروه‌های مخالف سوری در غوطه شرقی تایید می‌کند که این منطقه کاهش تنش شاهد هیچ‌گونه عملیات جنگی و یا حملات هوایی نبوده است.

وی تاکید کرد، داوطلبان کلاه سفید که اوایل سال ۲۰۱۷ در حلب اعتبار خود را از دست دادند و این شهر را به سمت ادلب ترک کردند اصلا در منطقه کاهش تنش در غوطه شرقی حضور ندارند.

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، حملاتی هوایی عصر دوشنبه منجر به کشته شدن دست‌کم ۹ تن و زخمی شدن ۳۰ تن دیگر در غوطه شرقی شد که در کنترل مخالفان سوری بود.

دفاع مدنی در حومه دمشق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد زخمی‌ها و مفقودی‌ها به ۵۰ تن رسید و حملات هوایی ساعت ۱۱ شب رخ داد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر از آغاز کار ایست بازرسی روسیه – سوریه در غوطه شرقی دمشق پس از توافق نمایندگان این وزارتخانه با مخالفان در مذاکرات مصر خبر داده بود.

توافقنامه ایجاد مناطق کاهش تنش در غوطه شرقی از شهر روز دوشنبه وارد مرحله اجرا شد، از مهمترین بندهای این برقراری توافق آتش‌بس در منطقه است.

وزارت دفاع روسیه نیز از آغاز به کار مراکز ایست‌ بازرسی جدید پلیس نظامی این کشور با همکاری ارتش سوریه در غوطه شرقی به عنوان یکی از مناطق کاهش تنش در سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری تاس، نظامیان روسیه و سوریه کار تفتیش وسایل نقلیه‌ای که از غوطه شرقی عبور می‌کنند را آغاز کرده‌اند.

در این عملیات مدارک رانندگان و مسافران بازرسی شده و وسایل نقلیه با هدف کشف اسلحه و مهمات جهت کنترل امنیت و ثبات یکی از مناطق کاهش تنش در سوریه مورد تفتیش قرار می‌گیرند.

خبرگزاری تاس افزود: کادر منطقه شامل چهار نیروی نظامی است که به نوبت کار می‌کنند، طبق آمار روسیه تعداد تروریست‌های وابسته به جبهه النصره در این منطقه حدود ۹۰۰۰ تن است.

سرگئی رودسکوی، رئیس اداره کل عملیات‌ها در ستاد کل ارتش روسیه پیشتر اعلام کرده بود، در مذاکراتی که در مصر میان نمایندگان وزارت دفاع روسیه و مخالفان میانه روی سوری انجام شد دو طرف به توافقی درخصوص مدیریت منطقه کاهش تنش در غوطه شرقی رسیدند و قرار شد دو ایست بازرسی و چهار مرکز کنترل برای پلیس نظامی روسیه در این منطقه ایجاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه