English

سفیر عراق در تهران:

داعش حکم بمب ساعتی را داشته است

راجح الموسوی سفیر عراق در تهران در مراسمی که به مناسبت آزادسازی موصل، در محل سفارت این کشور برگزار شده بود گفت: گروه تروریستی داعش حکم بمب ساعتی را داشته است.

داعش حکم بمب ساعتی را داشته است

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، در این مراسم که سه شنبه شب برگزار شد، سفیر عراق در تهران افزود: ما به نمایندگی از همه جهان جنگیدیم و خطرناک ترین گروه تروریستی را که امنیت و سلامت ملت ها را تهدید می کرد، سرکوب کردیم و آنچه که نام حکومت اسلامی بر خود نهاده بود را تا ابد از بین بردیم.

وی با بیان اینکه اعضای این گروهک تابعیت 100 کشور را داشته و ممکن بود نقش بمب های زمانی را در کشورهای خود داشته باشند، اضافه کرد: عملیات نینوا ما می آییم از 9 ماه پیش آغاز شد که در آن ارتش، دستگاه مبارزه با تروریسم، پلیس و حشدالشعبی، نیروهای پیشمرگه و مبارزان عشایر در آن شرکت کردند، و همه این نیروها از نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح دستور می گرفتند.

سفیر عراق در تهران گفت: آنها به محورهای مختلف تقسیم شده و با توجه به نقشه تعیین شده برای جنگ مبارزه کردند. 

وی با بیان اینکه عملیات آزادسازی بر سلامت شهروندان تاکید داشت، ادامه داد: این در حالی بود که گروهک داعش از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کرد. لذا نیروهای شجاع ما در این عملیات شجاعانه و با انسانیت وارد این مبارزه شدند و هدف آنها آزادی انسان قبل از آزادی خاک بود.

این دیپلمات عراقی اظهار داشت: همچنین کشورهای ائتلافی و دوست، نقش بارزی در حمایت از تلاش دولت عراق در این نبرد داشتند، که از طریق ائتلاف بین المللی و یا خارج از پوشش آن بودند، لذا پیروزی که در موصل به دست آمد، پیروزی همه کسانی است، که با ما متحد بودند و ما را در جنگ علیه این گروهک مجرم یاری کردند.

راجع الموسوی عنوان داشت: نیاز خود را به حمایت بیشتر و یاری جهت بازسازی و استقرار مناطق آزاد شده از جمله موصل اعلام می کنیم زیرا پیروزی بدون بازگشت جنگزده ها به شهرهای خود آن هم پیش از تامین خدمات، پیروزی نیست.


شماری از سفرا و مقامات وزارت خارجه نیز حضور داشتند

این مراسم با حضور جمعی از سفرا و نمایندگی های کشورهای مقیم تهران و جمعی از اتباع عراقی در محل سفارت این کشور برگزار شد.

همچنین در این مراسم حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز حضور داشت.

سفرای انگلستان، روسیه، اتریش، فلسطین، پاکستان، سوریه، ارمنستان، ونزوئلا و همچنین ناظم دباغ نماینده اقلیم کردستان در تهران، ماجد غماص نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در تهران از جمله سفرای حاضر در این مراسم بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه