English

مقام اروپایی خواستار گفت و گو با ترکیه شد

کمیسر توسعه اتحادیه اروپا اعلام کرد ترکیه همسایه مهم اروپا است و خواستار باز نگه داشتن راه های مذاکره با آنکارا شد.

مقام اروپایی خواستار گفت و گو با ترکیه شد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، یوهانس هان، کمیسر توسعه اتحادیه اروپا طی سخنانی در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه ترکیه همسایه مهم اروپا است، خواستار باز نگه داشتن راه های مذاکره با آنکارا شد.

وی گفت: همکاری در زمینه انرژی، مبارزه با تروریسم و مسائل مربوط به حاکمیت قانون و آزادی بیان از مهمترین موضوعات مورد بحث شرکت‌کنندگان در اجلاس دیالوگ سیاسی ترکیه و اتحادیه اروپا که فردا در بروکسل برگزار می‌شود، خواهد بود.

هان در پاسخ به سؤالی مبنی بر گشودن بیست و سومین و بیست و چهارمین فصول مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا اظهار داشت: اصولا بر این باورم که گشودن فصول مذکور ضروری است. ولی با توجه به اینکه کشورهای عضو سال گذشته، تصمیمی در خصوص باز نکردن فصول اتخاذ کردند، انتظار نداریم در شرایط فعلی در روند عضویت ترکیه به این اتحادیه، فصول جدیدی باز شود.

کمیسر توسعه اتحادیه اروپا همچنین به اهمیت به روز رسانی اتحاد گمرکی بین ترکیه و اتحادیه اروپا جهت کسب منافع برای اقتصاد هر دو طرف اشاره کرده و افزود: در شرایط فعلی نیز انتظار نداریم در این زمینه تصمیم گیری سریعی صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه