English

تعطیلی گسترده سایت های غیرقانونی در چین

چین در راستای محدودیت های فزاینده در شبکه جهانی اینترنت اعلام کرد که بیش از سه هزار سایت فعال غیرقانونی را در این کشور تعطیل کرده است.

تعطیلی گسترده سایت های غیرقانونی در چین

به گزارش  خبرگزاری موج، اداره فضای سایبری در بیانیه خود آورده که در سه ماهه دوم سال جاری میلادی سه هزار و 900 وبلاگ و پایگاه اینترنتی تعطیل شده اند و شماری از افراد مرتبط با این سایت ها بازداشت شده اند.

این بیانیه می افزاید که سایت های مذکور مروج شایعات بی اساس و اخبار نادرست بوده اند و با اقدامات و مطالبی که انجام می داده و منتشر می کرده اند ، امنیت ملی کشور را به خطر انداخته اند.

این اداره خاطر نشان کرده است که بیش از 300 سایت اینترنتی را افرادی هدایت می کرده اند که فعالیت های مخربی داشته اند و به قوه قضایی معرفی شده اند تا به جرایم آنها در شبکه اینترنت رسیدگی شود.

دولت افزوده است که در این مدت همچنین بیش از 800 هزار حساب سایبری در فضای مجازی بسته شده است و از این پس سختگیری های بیشتری برای جلوگیری از این اقدامات صورت خواهد گرفت تا مردم در اینترنت مورد سرقت تجاری قرار نگیرند.

چین بتازگی محدودیت هایی را نیز برای استفاده از خدمات فیلترشکن موسوم به وی پی ان در نظر گرفت و به بسیاری از سرویس های اینترنتی که فیلترشکن های مجاز را به مشترکان می فروختند دستور داد، این کار را متوقف کنند.

یکی از آنها شرکت دیوار بزرگ موسوم به گریت وال است که مدت های طولانی چنین امتیازی را با بهایی مناسب در اختیار مشترکان قرار می داد.

این شرکت در بیانیه ای آورده است که بر اساس مقررات وضوابط جدیدی که از طرف دولت در اختیارش قرار گرفته است نمی تواند چنین خدماتی ارائه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی