English

اردوغان پس از دیدار با شاه سلمان عازم کویت شد

رئیس‌جمهوری ترکیه، یکشنبه‌شب پس از دیدار با پادشاه عربستان سعودی در شهر «جده»، عازم کویت شد.

اردوغان پس از دیدار با شاه سلمان عازم کویت شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از «آناتولی»، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه روز یکشنبه به منظور میانجیگری میان کشورهای عربی بر سر بحران قطر، با «سلمان بن‌عبدالعزیز» شاه عربستان در شهر جده دیدار کرد.

ملک سلمان در این دیدار بر مبارزه با تروریسم و مبارزه با منابع مالی تروریسم تاکید کرد. اردوغان نیز با اشاره به نقش بنیادین عربستان در بحران موجود، بر مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

براین اساس، یکشنبه‌شب، اردوغان وارد کویت شد و با مقام‌های این کشور دیدار کرد. قرار است در ادامه این سفر، رئیس‌جمهوری ترکیه با مقام‌های قطر نیز دیدار و گفت‌و‌گو کند.

ترکیه به عنوان متحد قطر در تلاش است تنش موجود میان کشورهای عربی و قطر را از طریق گفت‌و‌گو حل کند. ولی ناظران می‌گویند اردوغان برای انجام نقش میانجیگری محدودیت‌هایی دارد. ترکیه در این بحران از موضع قطر حمایت کرده است اگرچه تلاش دارد تا به عنوان کشوری که با عربستان سعودی مخالفت می‌کند، دیده نشود.

پیشتر به دنبال بحران قطر، رئیس‌جمهوری ترکیه، تعامل عربستان سعودی و متحدانش( امارات، بحرین و مصر) با قطر را محکوم کرد و آن را «غیرانسانی و خلاف ارزش‌های اسلامی» خواند. اردوغان رفتار این ائتلاف چهارگانه با قطر را به «حکم اعدام» تشبیه کرد و متعهد شد که ترکیه برای مواجهه با بحران به قطر کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه