English

سقوط آمریکای ترامپ به رتبه سوم

فرانسه در جایگاه نخست جدیدترین رده بندی 30 کشور برتر جهان از نظر قدرت نرم قرار گرفت و ایالات متحده آمریکا، از رتبه نخست به جایگاه سوم آن سقوط کرد.

سقوط آمریکای ترامپ به رتبه سوم

به گزارش خبرگزازی موج به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه فرانس 24، این اولین بار است که فرانسه در جایگاه برتر این رده بندی، که مرکز 'پُرتلند' و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بطور مرتب آن را منتشر می کنند، قرار می گیرد.
در گزارش سالانه این دو مرکز آمده است: فرانسه در بازه زمانی 2016 تا 2017 سابقه چشمگیری به نام خود به ثبت رساند و برای قرار گرفتن در جایگاه نخست این رتبه بندی بر انگلیس، آمریکا، آلمان و کانادا غلبه کرد.
پیشرفت فرانسه در این رده بندی، در نتیجه پیروزی امانوئل مکرون در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 ، شبکه دیپلماتیک گسترده این کشور و دیدگاه بین المللی در قبال این کشور است.

** دو پله سقوط آمریکا بخاطر سیاست های ترامپ
طبق این گزارش سقوط ایالات متحده آمریکا از رده نخست به رده سوم بخاطر سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور بوده است. دکترین ' اول آمریکا' که توسط ترامپ معرفی شده در خارج از این کشور با دیدگاه ضعیفی مواجه شد، نارضایتی هم پیمانان واشنگتن را به همراه داشت و به ارتباطات با کل جهان آسیب وارد کرد.
نویسندگان این گزارش تصریح کردند: ظهور ترامپ در جایگاه ریاست جمهوری آمریکا به عنوان یک تهدید برای قدرت نرم آمریکا تلقی شده است.
در رتبه بندی مربوط به برترین قدرت های نرم جهان یا بانفوذترین کشور جهان از لحاظ امور غیرنظامی فاکتورهایی همچون قدرت فرهنگ، سیاست خارجی، حکومت داری، تعامل دیجیتال، آموزش، ظرفیت برای نوآوری اقتصادی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
در رده چهارم تا دهم این رتبه بندی به ترتیب کشورهای آلمان، کانادا، ژاپن، سوئیس، استرالیا، سوئد و هلند قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه