English

سیاست آفریقایی اردوغان چیست؟

رئیس جمهور ترکیه که این روزها هدف انتقاد های شدید برخی کشورهای اروپایی و بویژه آلمان قرار گرفته است تلاش می کند سیاست خارجی خود را در آفریقا تقویت کند.

سیاست آفریقایی اردوغان چیست؟

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رسانه های ترکیه، رجب طیبل اردوغان گفت: قصد داریم با افزایش رئیس جمهور ترکیه در شهر استانبول گفت: با انگیزه استعماری به آفریقا نزدیک نشده و نخواهیم شد. قصد داریم روابط خود با کشورهای این قاره را براساس برابری، دوستی، احترام متقابل و همکاری‌ بلندمدت و استراتژیک گسترش دهیم.

وی افزود: قصد داریم از یک سو، حجم تبادل تجاری خود را افزایش داده و از سوی دیگر با برنامه های بشردوستانه و توسعه‌گرا از بار مظلومان آن بکاهیم. 

اردوغان حجم تبادل تجاری ترکیه با کشورهای آفریقا از 7 میلیارد دلار در سال 2005 به 17 میلیارد دلار در سال 2016 رسید. طی 12 سال گذشته و در مسیری که پیموده‌ایم، ثابت شده است که توجه ترکیه به قاره آفریقا دوره‌ای، موقت و از روی هوس نبوده است. 

رئیس جمهور ترکیه نشست‌های مشترک بین ترکیه و کشورهای آفریقایی بار اول در سال 2008 در استانبول و بار دوم در سال 2014 در مالابو، پایتخت گینه استوایی نشان از جدیت آنکارا و اهمیتی است که کشور ما به این قاره می‌دهد. همیشه گفته ام؛ ما هرگز براداران آفریقایی‌ را جدا از خود نمی‌دانیم. نگاه ما به آنها؛ هرگز از بالا به پایین نبوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه