English

هشدار اسپانیا به کاتالونیا نسبت به قطع منابع مالی دولتی

دولت اسپانیا به کاتالونیا هشدار داده است که اگر برای برگزاری همه پرسی استقلال از منابع دولتی و عمومی استفاده کند، دسترسی این منطقه به منابع مالی دولتی را قطع خواهد کرد.

هشدار اسپانیا به کاتالونیا نسبت به قطع منابع مالی دولتی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، در حالی که دولت مادرید بارها بر غیرقانونی بودن همه پرسی استقلال کاتالونیا تاکید کرده ولی مقام‌های این ایالت همچنان بر تصمیم خود برای برگزاری همه پرسی جدایی از اسپانیا تاکید دارند.

بر اساس این گزارش دولت اسپانیا روز جمعه به کاتالونیا هشدار داده است که اگر برای سازماندهی و برگزاری این همه پرسی از منابع مالی عمومی و دولتی استفاده کند، دسترسی به کلیه منابع مالی دولتی را برای این ایالت قطع خواهد کرد.

کاتالونیا قصد دارد همه پرسی استقلال از اسپانیا را اول اکتبر برگزار کند. مناطق مختلف اسپانیا به دولت مرکزی مالیات پرداخت می کنند و پس از آن سهمیه ای به آنها داده می شود تا از این منابع مالی برای بهداشت و سلامت، آموزش و زیرساخت های عمومی استفاده کنند، مقام های کاتالونیا بر این باورند که این سیستم به شدت غیرعادلانه است.

سخنگوی دولت اسپانیا تاکید کرد: مقام های کاتالان متعهد خواهند بود تا به صورت هفتگی گزارش های مربوط به منابع مالی را که برای پیشبرد استقلال این منطقه استفاده و هزینه می کنند، به دولت مرکزی ارائه دهند. حتی یک یورو از پول کاتالونیا برای برگزاری همه پرسی غیر قانونی هزینه نخواهد شد.

این در شرایطی است که نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که میزان حمایت مردم کاتالونیا از استقلال این منطقه از اسپانیا با کاهش روبرو شده و به پایین ترین سطح از سال 2012 میلادی رسیده است .

این نظرسنجی نشان داده است که 41 درصد مردم از استقلال کاتالونیا از دولت مادرید حمایت می کنند. این رقم در نظرسنجی های مارس و دسامبر به بیش از 44 درصد رسیده بود. تعداد افرادی که با جدایی و استقلال کاتالونیا مخالفت کرده اند، با افزایش روبرو شده و به بیش از 49.4 درصد رسیده است. این رقم در نظرسنجی مارس به 48 درصد رسیده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه