English

مقام روس:

آمریکا بدعهد برجام و ناقض تعهدات بین المللی است

رئیس مرکز استراتژی های سیاسی روسیه گفت: اعضای گروه 1+5 و ایران برجام را برای حل و فصل کامل اختلاف ها در برنامه هسته ای امضا و متعهد به اجرای کامل مفاد آن شدند، اما اکنون آمریکا بدعهدی کرده و به عنوان بزرگترین ناقض تعهدات بین المللی شناخته شده است.

 آمریکا بدعهد برجام و ناقض تعهدات بین المللی است

به گزارش خبرگزاری موج، سرگئی میخییف افزود: بدعهدی و نقض مفاد برجام در شرایطی توسط آمریکا انجام می گیرد که این سند با صدور قطعنامه ای در شورای امنیت، به توافق نامه ای بین المللی تبدیل شده که تمام شرکت کنندگان باید به آن پایبند باشند.
مقام روس تاکید کرد: ایران کامل و مطابق برجام به تعهدها عمل کرده است و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در گزارش های پیاپی به رویکرد مثبت تهران و حرکت در مسیر اجرای توافق بین المللی اشاره می کند و کارشناسان نیز توانسته اند، اقدام های اعلام شده تهران را راستی ازمایی کنند.
وی افزود: روسیه نیز به عنوان طرف مهم شرکت کننده در برجام، به تعهدات متقبل شده در توافق از جمله برای تعویض اورانیوم غنی شده ایران با سنگ اورانیوم پایبند بوده است.
میخییف همچنین ادامه داد: اما آمریکا اینگونه رفتار نکرد و حتی تلاش داشت، برخی کشورهای 1+5 به ویژه آلمان، انگلیس و فرانسه را در مواردی از همکاری با ایران و لغو تحریم ها برحذر کند.
رئیس مرکز استراتژی های سیاسی روسیه گفت:آخرین نمونه عهدشکنی ها چهار روز پیش بود که با وجود اعلام پایبندی تهران به برجام، آمریکا 18 فرد و نهاد ایرانی را به بهانه برنامه موشکی و تحولات منطقه ای، به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد.
کارشناس ارشد روس گفت: چنین رفتاری به حایگاه آمریکا ضربه می زند، هرچند مقام های این کشور توجه چندانی به موضوع ندارند.
وی ادامه داد: آمریکا خود را ارباب جهان تلقی می کند که می تواند به هر کشوری امر و نهی کند و در هر شرایطی نیز هر تصمیمی بگیرد درست است. چنین دیدگاهی ریشه در غرور و خودپرستی دارد و وجه اصلی رفتار مقام های ارشد آمریکایی را تشکیل می دهد.
مقام روس تاکید کرد: مقام های آمریکایی این واقعیت را نادیده می گیرند که شرایط جهان تغییر کرده و نظام تک قطبی ادعایی واشنگتن که پس از فروپاشی شوروی حاکم شده بود، جای خود را به نظام چند قطبی داده و مراکز جدید قدرت پدیدار شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه