English

عراقچی:حق واکنش به بدعهدی ها را محفوظ می دانیم

منابع خبری روز جمعه ادعا کرده‌اند ایران از فرصت هشتمین نشست کمیسیون مشترک برجام برای آغاز کردن مکانیسم حل اختلاف بر سر نقض برجام استفاده نکرده است.

عراقچی:حق واکنش به بدعهدی ها را محفوظ می دانیم

به گزارش خبرگزاری موج،‌ منابع خبری روز جمعه ادعا کرده‌اند ایران از فرصت هشتمین نشست کمیسیون مشترک برجام برای آغاز کردن مکانیسم حل اختلاف بر سر نقض برجام استفاده نکرده است.

خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر از قول دو منبع افزود این دومین بار از ماه ژانویه است که ایران از این فرصت استفاده نکرده است. 

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران روز چهارشنبه گفته بود تحریم‌های اقتصادی جدید آمریکا روح و متن برجام را نقض کرده است. 

دولت آمریکا روز سه‌شنبه ۱۸ نهاد و شخصیت را به بهانه حمایت از بخش نظامی ایران به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

ایران، طبق ساز و کارهای مشخص شده در برجام، در صورتی که معتقد باشد هر یک از اعضای گروه 1+5 تعهدات خود را رعایت ننموده‌اند می‌تواند موضوع را رسماً به منظور حل و فصل اختلاف به کمیسیون مشترک ارجاع کند. 

 نشست عادی و فصلی کمیسیون مشترک برجام امروز (جمعه) در وین با حضور معاونان و مدیران سیاسی ایران و کشورهای ١+٥ برگزار شد.

به نوشته رویترز، عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران از پاسخگویی به سوالات خبرنگاران درباره اینکه آیا ایران موضوع نقض تحریم‌های آمریکا را به کمیسیون مشترک ارجاع داده، خودداری کرد. وی، علی‌رغم این گفت:‌«ما از عدم عمل آمریکا به تعهداتش ناراضی هستیم و اعلام کرده‌ایم که متقاعد نشده‌ایم که آمریکا به وظایفش به نحو احسن عمل کرده است.»

عراقچی اضافه کرد: «ایران حق خود برای نشان دادن هر گونه واکنش به این بدعهدی‌ها را محفوظ می‌داند.»

یک منبع آگاه به رویترز گفت: «ایرانی‌ها شکایت‌های زیادی مطرح کردند و روس‌ها از آنها حمایت کردند، اما آنها با برهم زدن این توافق در دام بازی‌های واشنگتن نخواهند افتاد»

این منبع و منبع دیگری از که در جریان گفت‌گوهای روز جمعه قرار دارد گفته‌اند که ایران از این فرصت برای کلید زدن مکانیسم حل و فصل اختلافات بر سر نقض برجام استفاده نکرده است. 

به نوشته رویترز، تهران پیش از هم در نشست کمیسیون مشترک برجام در ماه ژانویه، علی‌رغم اقدام آمریکا در تشدید تحریم‌ها موضوع را به کمیسیون حل اختلاف ارجاع نداده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • مجید

    بارها در چند سال اخیر این جمله را از مسولین بلند پایه برجام شنیده ایم ((( ایران حق خود را در واکنش به هرگونه بدعهدی آمریکا محفوظ می داند))) حال سوال اینست که باتوجه به در اختیار داشتن یک انبار واکنش ایا میشود با فروش این همه واکنش انبار شده با دیپلماسی چیزی عاید مردم گشنه کرد تا ملت اینهمه هزینه انبارداری نپردازد ترسو دایما میگه بیای جلو میزنم شجاع یکدفعه 6 تا موشک میزنه

  • مجید

    واکنش به موشک باران داعش 3 روز واکنش به نقض برجام ؟؟؟؟؟؟؟؟

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه