English

فرمانده احرارالشام:

دست جبهه النصره را قطع می کنیم

فرمانده گروه تروریستی احرارالشام گفت که در صورت تجاوز جبهه النصره به نیروهایمان، دستشان را قطع می کنیم.

دست جبهه النصره را قطع می کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، ابوعمار العمر روز جمعه پس از محاصره شدن بخشی از نیروهایش از سوی النصره در گذرگاه باب الهوی از دیگر گروه های تروریستی نیز خواست که در مقابل تجاوزهای گروه تروریستی جبهه النصره بایستند.
پایگاه اطلاع رسانی شبکه المیادین نیز به نقل از منابع محلی اعلام کرد که ترکیه توپخانه خود را در مقابل گذرگاه مرزی باب الهوی در شمال ادلب مستقر کرده است و جنگنده های ارتش این کشور آسمان منطقه مرزی با سوریه را ترک نمی کنند.
گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره پس از محاصره گذرگاه مرزی باب الهوی از احرارالشام خواسته است این گذرگاه را واگذار و نیروهای خود را از آن خارج کند.
منابع محلی به المیادین اعلام کردند که احرارالشام تاکنون به این درخواست جبهه النصره پاسخ نداده است و منتظر ورود نیروهای عملیات 'سپرفرات' به استان ادلب از گذرگاه های تعیین شده است.
این منابع افزودند: گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره، هیاتی را برای مذاکره با تروریست های احرارالشام فرستاده و از این گروه خواسته است که گذرگاه باب الهوی را به گروهی بی طرف تحویل دهد و در صورت نپذیرفتن این پیشنهاد، باردیگر فرصتی برای مذاکره نخواهد داشت و نبرد تا تسلط کامل بر گذرگاه ادامه خواهد یافت.
منابع محلی اضافه کردند: احرارالشام زمان بیشتری برای مشورت و تصمیم گیری خواسته است و هدف این گروه رسیدن نیروهای سپر فرات و پشتیبانی از آن در نبرد با جبهه النصره است.
در روزهای گذشته گزارش ها و تصاویری از اعزام کاروان های نیرویی و تجهیزاتی ترکیه به سوی مرزهای سوریه برای انجام عملیات جدید در خاک سوریه منتشر شده است.
برخی این تصاویر نیز کاروان نیروهای سپر فرات را نشان می دهد که از شمال استان حلب وارد خاک ترکیه می شوند و قصد دارند برای ورود به استان ادلب سوریه از گذرگاه های مرزی باب الهوی و اطمه وارد شوند.
گروه تروریستی وابسته به القاعده در چارچوب تلاش ها برای تسلط براین گذرگاه مرزی، نیرو تجهیزات گسترده ای را به مناطق شمالی استان ادلب اعزام کرده است.
جبهه النصره در همین راستا به مواضع گروه دیگر تروریستی موسوم به احرارالشام در روستای عقربات در شمال غرب شهرک الدانا یورش برد.
این گروه پس از تسلط بر شهرک های الدانا و سرمدا و روستای عقربات، گذرگاه باب الهوی را محاصره و تمام مسیرهای ارتباطی و کمک رسانی به نیروهای احرارالشام مستقر در این گذرگاه را قطع کرد.
درگیری های شدیدی هم اکنون در روستای بابسقا در غرب شهرک الدانا میان دو گروه تروریستی درجریان است.
تروریست های النصره در ادامه درگیری ها با احرار الشام، تجهیزات و یگان های نظامی خود را در جنوب در جنوب شهرک معرشورین مستقر کرده است.
هدف این نیروها یورش به مواضع گروه تروریستی احرارالشام در شهرک های جرجناز و معرشمارین درجنوب شرق ادلب است.
همزمان با درگیری شدید میان گروه تروریستی جبهه النصره و احرارالشام، گروه تروریستی تکفیری نورالدین الزنکی دیروز (پنجشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که تصمیم گروه تحریرالشام به ادامه درگیری با گروه تروریستی احرارالشام اصلیترین عامل این اختلاف و جدایی است.
بی اعتنایی تحریرالشام به مصوبات مجلس شورا و صدور بیانیه بدون هماهنگی با شورای شرعی تروریست ها از دیگر دلایل جدایی گروه نورالدین الزنکی از این گروه اعلام شده است.
ائتلاف تروریستی موسوم به 'هیات تحریرالشام' با مشارکت گروه های تروریستی جبهه النصره، نورالدین الزنکی، جیش السنه، جبهه النصار الدین و لواء الحق از 9 بهمن ماه 95 تشکیل و در روزهای پس از آن ده ها گروه بزرگ و کوچک به آن پیوستند.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه