English

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست

ساعاتی مانده به برگزاری نماز جمعه و تظاهرات روز خشم فلسطین، نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله به نمازگزاران فلسطینی در نزدیکی باب الاسباط، در مجاورت مسجد الاقصی، ده‌ها تن از آنان زخمی کردند.

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری موج، در پی حمله نظامیان اسرائیلی به نمازگزاران فلسطینی پس از اقامه نماز عشا مقابل باب الاسباط، درگیری شدیدی میان دو طرف در این منطقه به وقوع پیوست که دامنه درگیری‌ها گسترده‌تر شد و به دیگر محله های قدس هم کشیده شد.

نظامیان اسرائیلی با شلیک گلوله و گاز اشک آور اقدام به سرکوب نمازگزاران فلسطینی کردند که در آن بیش از 50 نفر زخمی شدند. 36 نفر از مجروحان برای مداوا به بیمارستان‌های قدس منتقل شده‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، چندین خبرنگار و نیروی امدادرسان و شماری فعال خارجی حامی فلسطین نیز که همراه با فلسطینیان مقابل باب الاسباط تجمع کرده بودند، زخمی شدند.

منابع محلی و پزشکی در قدس اعلام کرده‌اند که حال دو نفر از مجروحان به شدت وخیم است.

چندین زن هم در درگیری های امشب زخمی شده‌اند.

تحصن کنندگان مقابل باب الاسباط با سردادن شعارهایی اعتراض خود را نسبت به بستن درهای مسجد الاقصی و نصب گیت های امنیتی مقابل ورودی های این مسجد اعلام کرده و بر ادامه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر و اقدامات تجاوزکارانه و نژاد پرستانه آن در مسجد الاقصی تاکید کردند.

در همین حال، یک بالگرد رژیم صهیونیستی هم بر فراز محله باب الاسباط به گشت زنی پرداخت و نمازگزاران فلسطینی را رصد می‌کرد.

درگیری هایی نیز در دیگر مناطق قدس از جمله شهرک رام در شمال این شهر بین فلسطینیان و نظامیان اسرائیلی به وقوع پیوسته است.

نظامیان اسرائیلی به بیمارستان مقاصد در قدس اشغالی نیز یورش بردند که جوانان فلسطینی درهای بیمارستان را به روی آن ها بسته و مانع از ورود اشغالگران به بیمارستان برای بازداشت برخی مجروحان درگیری های امشب شدند.

شبکه الجزیره نیز اعلام کرد که نشست مسئولان وزارت خارجه اردن با سفیر رژیم صهیونیستی در امان پیرامون گیت‌های امنیتی صهیونیستی در ورودی های مسجد الاقصی و پایان دادن به وضعیت موجود بی‌نتیجه به پایان رسیده است.

این درگیری‌ها در حالی به وقوع می پیوندد که تنها چند ساعت به نماز جمعه باقی مانده است و گروه ها و جریان‌های ملی و اسلامی فلسطینی طی روزهای اخیر با صدور فراخوان هایی روز جمعه را روز خشم اعلام کرده و از تمامی فلسطینیان خواسته‌اند روز جمعه مساجد را تعطیل کرده و برای اقامه نماز جمعه راهی مسجد الاقصی شوند.

رژیم صهیونیستی نیز از ترس وقوع درگیری با فلسطینیان در پی اصرار آنان بر اقامه نماز جمعه در مسجد الاقصی، 5 گردان دیگر از نیروهای ارتش را به قدس گسیل داشته و تدابیر امنیتی شدیدی را به اجرا گذاشته است و با این حال پیش بینی می شود فردا جمعه روز پر حادثه ای برای قدس و مسجد الاقصی باشد و همانگونه که روزنامه عبری زبان معاریو نیز گفته بود فردا رژیم صهیونیستی آزمون بسیار سختی را در پیش خواهد داشت و ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی