English

پنتاگون:

افشای موقعیت نظامیان آمریکایی خطر زیادی را ایجاد می‌کند

وزارت دفاع آمریکا از اقدام خبرگزاری دولتی ترکیه در افشای موقعیت های استقرار نظامیان آمریکایی در سوریه انتقاد کرد.

افشای موقعیت نظامیان آمریکایی خطر زیادی را ایجاد می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کرد: افشای مواضع و موقعیت های استقرار ارتش آمریکا در سوریه، نیروهای آمریکایی را به خطر انداخته و واشنگتن نسبت به این اقدام آنکارا اعتراض کرده است.

بر اساس این گزارش خبرگزاری آناتولی روز سه شنبه با انتشار گزارشی 10 موقعیت و مکان استقرار نیروهای آمریکایی در شمال سوریه را فاش کرده ست. در برخی موارد خبرگزاری آناتولی به تفصیل تعداد نظامیان آمریکایی و فرانسوی مستقر شده در شمال سوریه را افشا کرده است.

اریک پاهون سخنگوی پنتاگون در سخنانی تاکید کرد: افشای اطلاعات حساس نظامی، نیروهای ائتلاف را در معرض خطر غیر ضروری قرار می دهد و این احتمال وجود دارد که عملیات برای شکست دادن تروریست های داعش را با اختلال روبرو کند.

وی در ادامه تصریح کرد: گرچه نمی توانیم به طور مستقل منابعی را که در انتشار این اخبار نقش داشته اند، تایید کنیم ولی اقدام ترکیه در افشای اطلاعات حساس نظامی موجب به خطر افتادن نیروهای ائتلاف می شود. آمریکا نگرانی و اعتراض رسمی خود را به ترکیه اعلام کرده است.

روابط ترکیه و آمریکا پیش از این به خاطر تصمیم واشنگتن در حمایت از کردهای وای پی جی و ارسال سلاح برای آنها تیره و تار شده است.

کردهای وای پی جی بخش مهمی از نیروهای مورد حمایت آمریکا را برای بازپس گیری رقه تشکیل می دهند. کردهای وای پی جی بخش های مهمی از منطقه آفرین را در اختیار دارند که در 200 کیلومتری غرب رقه واقع شده است. تنش ها بین نیروهای ارتش ترکیه و وای پی جی در منطقه آفرین طی هفته های اخیر تشدید شده است.

ترکیه کردهای وای پی جی را یک سازمان تروریستی می داند که همکاری نزدیکی به شبه نظامیان پ ک ک دارد ولی آمریکا کردهای سوری را متحد مهمی برای مقابله با تروریست های داعش معرفی کرده است.

اقدام آمریکا در ارسال سلاج برای کردهای سوری با مخالفت شدید آنکارا روبرو شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی