English

تردید نتانیاهو به تلاش‌های آمریکا برای دستیابی به سازش

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت و گو با رئیس جمهور فرانسه نسبت به تلاش‌های آمریکا برای دستیابی به سازش در خاورمیانه ابراز شک و تردید کرده است.

تردید نتانیاهو به تلاش‌های آمریکا برای دستیابی به سازش

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در مذاکره با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از تلاش های آمریکا برای دستیابی به سازش در خاورمیانه، ابراز تردید کرده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نسخه‌ای از مذاکرات نتانیاهو و ماکرون دست یافته است که برای نخستین بار روز یکشنبه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

در حالی که ماکرون خطاب به نتانیاهو گفته است که فرانسه از تلاش های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای بازگرداندن اسرائیلی ها و فلسطینی ها به میز مذاکره حمایت می کند، نخست وزیر اسرائیل در پاسخ اعلام کرده است که" سخت خواهد بود که به سرعت طرح ابتکاری آمریکایی پیشرفت داشته باشد. مطمئن نیستم که ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بتواند به تعهداتش عمل کند، آن هم به دلایل سیاسی داخلی.

مقام های اسرائیلی این متن از مذاکرات را تایید کرده اند ولی مقام های فرانسوی خاضر به اظهارنظر در این خصوص نشده اند.

نتانیاهو افزود: اسرائیل برای همکاری با آمریکایی ها تمایل دارد ولی یک رویکرد متفاوت را ترجیح می دهد. من به یک روند موازی با کشورهای عربی علاقه دارم که همزمان روند با فلسطینی ها نیز دنبال شود.

اشاره نتانیاهو به طرح ابتکاری عربستان سعودی است. بر اساس این طرح که در سال 2002 میلادی ارائه شده، جهان عرب اسرائیل را رسمیت خواهد شناخت و روابط خود را با این رژیم عادی خواهد کرد آن هم در ازای عقب نشینی اسرائیل از سرزمین های اشغال شده در جریان جنگ 1967 میلادی از جمله شرق بیت المقدس.

البته فلسطینی ها با هرگونه تلاش اسرائیل برای جدا کردن آنها از مذاکرات با اعراب مخالفت کرده و بر این باورند که هرگونه صلح و سازش با کشورهای عربی باید نخست از طریق صلح و سازش با فلسطین باشد.

سخنگوی محمود عباس در این باره تاکید کرد: فلسطینی ها از تلاش های صلح ترامپ حمایت می کند، چیزی که لازم است این است که وقت را تلف نکنیم.

احرین دور مذاکرات سازش بین اسرائیل و فلسطین در سال 2014 میلادی به بن بست رسیده است.

ترامپ وعده داده است تا این مذاکرات را بار دیگر احیا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه