English

نگاه ترکیه درباره حمایت آمریکا از پ ک ک چگونه است؟

دولت ترکیه که از گروه های تروریستی حاضر در سوریه و عراق حمایت می کند با ارایه نقشه ای از خاک سوریه اعلام کرد که آمریکا از پ ک ک در این مناطق حمایت می کند.

نگاه ترکیه درباره حمایت آمریکا از پ ک  ک چگونه است؟

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، آمریکا با استقرار 10 پایگاه هوایی و نقطه نظامی در مناطق تحت کنترل گروه تروریستی پ.ک.ک/ پ.ی.د در سوریه از آنها پشتیبانی می کند.

آمریکا در مناطق تحت کنترل گروه تروریستی پ.ک.ک/ پ.ی.د که آن را متحد سوریه می داند، از دو پایگاه هوایی، یگان ویژه و تجهیزات در 8 منطقه نظامی برخوردار است. نیروهای ویژه آمریکا در عملیات های این گروه ترویستی علیه داعش از آنها حمایت کرده و شرایط محافظت از آنها در برابر ارتش آزاد سوریه را فراهم می کند.

پایگاه های هوایی آمریکا در کدام مناطق سوریه قرار دارند؟

آمریکا، اکتبر 2015 در شهرستان رمیلان در شمال شرقی استان حسکه که تحت کنترل پ.ک.ک/ پ.ی.د است و مارس 2016 نیز در روستای «خراب عشق» در جنوب کوبانی (عین العرب) پایگاه هوایی احداث کرده است.

رمیلان از وسعت کافی برای فرود هواپیماهای باربری برخوردار بوده و از روستای خرابه عشق تنها برای فرود بالگردهای نظامی استفاده می شود.

آمریکا از آوریل 2016 تاکنون بخشی از محموله های نظامی برای منطقه تحت سیطره پ.ک.ک/ پ.ی.د را از راه مرز زمینی عراق و بخش دیگر را نیز توسط هواپیماهای باربری در رمیلان ارسال می کند.

آمریکا به جز دو پایگاه هوایی در مناطق تحت اشغال پ.ک.ک/ ی.پ.د در داخل سوریه 8 نقطه نظامی دیگر نیز در اختیار دارد.

مناطق عملیاتی برای امنیت یگان های کوچک و سیار معمولا به صورت « صحرایی» در زمین های مسطح و انباشته از خاک احداث می شود.

نیروهای مستقر در این پایگاه های صحرایی همواره آماده باش بوده و شناسایی و تثبیت محل استقرار آنها نیز دشوار است.

علاوه بر این، آمریکا از کارخانه هایی که تغییر کاربری آنها آسان بوده، محوطه شهرک های مسکونی یا اردوگاه های متعلق به پ.ک.ک/ پ.ی.د که شناسایی آنان سخت است نیز به عنوان نقطه عملیاتی استفاده می کند.

نیروهای آمریکایی برخی از مناطق شمالی سوریه را منطقه « ورود ممنوع» اعلام کرده و به صورت مخفیانه در حال احداث نقاط عملیاتی هستند.

در 8 نقطه مذکور، پایگاه یگان های توپخانه ای، مامور ارتباطی جهت حملات هوایی، مشاور نظامی، مسئول آموزشی، مسئول برنامه ریزی عملیات و نیروهای فعال در درگیری حضور دارند.

در تجهیزات آمریکا، سامانه توپخانه ای با قابلیت جابجایی بالا سازگار با ماهیت جنگ داخلی سوریه، سامانه راکت انداز دوربرد، تجهیزات مختلف اطلاعاتی و خودروهای زرهی «Stryker» به منظور امنیت محیط اطراف پایگاه های فرود هوایی و گشت عمومی به چشم می خورد.

- سه نقطه حسکه

جدیدترین نقطه عملیاتی آمریکا در سوریه، تل بیدر در شمال استان حسکه است.

در حال حاضر 100 نفر از نیروهای ویژه آمریکا به منظور پشتیبانی از پ.ک.ک/ پ.ی.د در مقابله با عناصر گروه تروریستی داعش در تل بیدر مستقر شده اند.

در مزارع قدیمی شمال شرقی منطقه تل تمیر که در جنوب شهرستان مرزی رسولین ترکیه با حسکه واقع شده است، نیروهای ویژه خارجی وابسته به آمریکا و نیروهای ائتلاف حضور دارند.

هم اکنون 150 نیروی ویژه ارتش آمریکا در جنوب حسکه حضور دارند تا در عملیات علیه داعش در استان دیرالزور با نیروهای پ.ک.ک/پ.ی.د همکاری کنند.

نیروهای آمریکایی پس از اینکه منبج را در آگوست 2016 با همکاری پ.ک.ک/پ.ی.د به کنترل خود درآوردند، 2 مرکز عملیاتی را در این شهر تاسیس کردند.

- 3 مرکز عملیاتی آمریکا در شمال رقه

یکی از مراکز عملیاتی آمریکا در شمال رقه و جنوب شهرستان کوبانی، در تپه میشتانور قرار دارد. در این منطقه علاوه بر نیروهای آمریکایی، نیروهای ویژه فرانسه نیز حضور دارند.

یکی دیگر از مراکز عملیاتی نیروهای آمریکایی در این منطقه در جنوب غربی شهرک عین عیسی و داخل پایگاه نیروهای موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که از اعضای پ.ک.ک/پ.ی.د تشکیل شده، قرار گرفته است. در این مرکز، حدود 200 نظامی آمریکایی و 75 نیروی ویژه ارتش فرانسه حضور دارند.

آمریکا از یک مرکز دیگر که در جنوب کوبانی و نزدیکی جاده منتهی به رود فرات قرار دارد، به منظور عملیات تامین تدارکات هوایی استفاده می کند. سلاح و مهماتی که توسط هواپیماهای آمریکایی به این مرکز انتقال می یابد، به مناطق تحت کنترل گروه تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د ارسال می شود.

پ.ی.د، شاخه سوری گروه تروریستی پ.ک.ک، کنترل شهر حسکه، شمال استان رقه، منبج در شرق حلب و عفرین و تل رفعت در شمال غرب حلب را در دست دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه