English

اذعان جنبش جوانان مالزی به ارتباط با یک گروه عربستان سعودی

یک جنبش جوانان مسلمان مالزی به روابط گذشته اش با یک مرکز عربستان سعودی که اقدام به گسترش افراط گرایی در کشورهای جهان می کرده است، اذعان کرد.

اذعان جنبش جوانان مالزی به ارتباط با یک گروه عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل ازتارنمای 'فری مالزی تودی' روز سه شنبه اعلام کرد این جنبش جوانان مالزی به همکاری در گذشته با مجمع جهانی جوانان مسلمان (WAMY) و اتحادیه جهانی مسلمانان (MWL) وابسته به عربستان در حالی اذعان کرد که نام این مرکز سعودی بار دیگر برای راه اندازی مرکز صلح بین المللی ملک سلمان و مقابله با تروریسم در 'پوتراجایا' پایتخت ستادی مالزی مطرح شد.

'محمد نور مانوتی' رئیس سابق جنبش جوانان مسلمانان مالزی (آبیم) که توسط 'انور ابراهیم' رهبر مخالفان دولت مالزی بنیانگذاری شده بود، اذعان کرد این گروه که زمانی تاثیرگذار بوده است ارتباطات نزدیکی با مجمع جهانی جوانان مسلمان (WAMY) و اتحادیه جهانی مسلمانان (MWL) داشته است. 

این دو سازمان عربستانی نیز ارتباطاتی با ایدئولوژی های افراطی گروه های القاعده، طالبان و داعش داشته اند. 

به نوشته 'فری مالزی تودی'، رئیس سابق 'آبیم'، گفت که حملات تروریستی یازدهم سپتامبر در آمریکا باعث شد 'آبیم' به ارتباطات خود با مجمع جهانی جوانان مسلمان پایان دهد. 

وی که تا سال 1997 ریاست این جنبش مالزیایی را بر عهده داشت، گفت: ما روابط خود را با آنها پس از تضعیف شدن بعد از عملیات یازدهم سپتامبر کاهش دادیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه