English

رویکرد غیر انسانی صهیونیست ها در محاصره غزه بازهم قربانی گرفت

سران رژیم صهیونیستی به سیاست های غیر انسانی خود در قبال ساکنان نوار غزه ادامه می دهند و تداوم محاصره این منطقه پرجمعیت بار دیگر قربانی داد.

رویکرد غیر انسانی صهیونیست ها در محاصره غزه بازهم قربانی گرفت

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، نواز غزه که بر اساس بررسی های انجام شده متراکم ترین منطقه در جهان از نظر جمعیت است همواره با رویکرد غیر انسانی محاصره توسط رژیم صهیونیستی مواجه است و علاوه بر مشکلاتی مثل کمبود آب آشامیدنی و مواد غذایی به شدت از کمبود دارو رنج می برد.
کمبود شدید امکانات پزشی و دارو که به دلیل تداوم محاصره این منطقه توسط صهیونیست هاست موجب مرگ شماری از بیماران که نیاز مبرم به دارو دارند می شود و تاکنون شماری از بیماران فلسطینی نوار غزه جان خود را از دست داده اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه دیروز یکشنبه از جان باختن یک شهروند بیمار فلسطینی در یکی از بیمارستان های این منطقه در نتیجه توقف صدور مجوزهای اعزام بیماران غزه ای به خارج خبر داد.

اشرف قدرت سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در گفتگو با خبرگزاری شهاب خاطر نشان کرد که "حسن دهشان" (59 ساله) پس از 16 روز انتظار برای اعزام به خارج جان خود را از دست داد.

قدرت تصریح کرد این بیمار فلسطینی با مشکل انسداد شرایین قلب مواجه بود و نیاز به انجام فوری عمل قلب باز داشت. وی افزود این شهروند فلسطینی هفدهمین قربانی جنایت عدم صدور مجوز اعزام بیماران به خارج است.

اوضاع بهداشتی بیماران سرطانی باریکه غزه تا حد زیادی شدت یافته است؛ چرا که بیمارستان ها و مراکز درمانی غزه از دسترسی به خدمات پرتودرمانی محروم هستند و حتی به داروهای ویژه این بیماران هم دسترسی ندارند و همین وضعیت جان آنها را تهدید می کند.  

هر ماهه نزدیک به 400 بیمار سرطانی پس از دریافت مجوزهای اعزام به خارج از طریق ایست بازرسی "بیت حانون" (ایرز) به بیمارستان های کرانه باختری یا اراضی اشغالی سال 1948 اعزام می شدند، اما این روند از نزدیک به 3 ماه قبل به دستور وزارت بهداشت فلسطین در رام الله متوقف شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه