English

لوفیگارو: اردوغان گفت که گردن خائنان به ترکیه را قطع می کند

سرویس بین الملل- رئیس جمهور ترکیه گفت: گردن خائنان به کشور و مخالفان با مردم را قطع خواهد کرد.

لوفیگارو: اردوغان گفت که گردن خائنان به ترکیه را قطع می کند

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، روزنامه فرانسوی لوفیگارو با اعلام این مطلب نوشت: مردم ترکیه گردن آنانی را در کودتای نافرجام سال گذشته شرکت داشتند و مخالفان خود را قطع خواهند کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز نوشت: اردوغان  طی سخنانی در محل برگزاری مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد حماسه 15 جولای، روز اتحاد ملی و دموکراسی در مجلس ملت کبیر ترکیه در آنکارا اظهار داشت: نبردها میان ارتش ها صورت می گیرد، اما ملت ترک در 15جولای با ایمان قلبی خود دست خالی در برابر یک فرقه خائن مبارزه کرد. ملت من با پرچمی در دست و ایمان قلبی خود به مقابله با خائنان رفت. ملت ترک در شب 15 جولای، نه به عنوان جامعه معمولی٬ بلکه به معنای تمام کلمه٬ ملت بودن را به رخ تمامی جهانیان کشید.

ادامه سخنان رئیس جمهور ترکیه به شرح زیر است:

-هیچ ملتی (به جز ملت ترک) شجاعانه به استقبال مرگ نمی رود. از این که یکی از اعضای این ملت هستم، خداوند را شکر می کنم.

-(در پاسخ به خواسته مردم مبنی بر اجرای حکم اعدام)٬ در چارچوب حقوق، مجلس اینجاست. من باور دارم که به مجلس آمده و در آن تصویب خواهد شد. در این صورت زمانی که حکم نزد من بیاید بی تردید آن را تایید می کنم. زیرا آه 250 شهید، ملتم و 2193 جانباز در اینجا مطرح است. برایم اهمیتی ندارد که هانس و جرج چه می گویند، برای من احمد، محمد،حسن، حسین،عائشه، فاطمه و خدیجه مهم هستند.

-در فرانسه با کشته شدن 15-10 نفر یک سال وضعیت اضطراری اعلام می شود. در کشور ما اقدام به براندازی حکومت کردند، 250 تن به شهادت رسیدند و 2193 تن جانباز شدند. هنور برخی ها مدعی هستند که این یک اقدام «کنترل شده» بوده است. شرم بر شما باد.

-مجلس ملت ترکیه در تاریخ 23 آوریل سال 1920 با ذکر دعا و صلوات و تبریکات و با حضور مردم و نمایندگان آغاز به کار کرده است. از آن روز 96 سال گذشت و باز هم در تاریخ 15 جولای 2016 به همان ترتیب با دعا و صلوات و حضور نمایندگان مجلس و مردم از مجلس دفاع شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه