English

مخالفان دولت ونزوئلا از همه پرسی نمادین چه هدفی دارند؟

مخالفان دولت ونزوئلا قصد دارند همه پرسی نمادینی را برگزار کنند تا فشار بر رئیس جمهور این کشور را افزایش دهند.

مخالفان دولت ونزوئلا از همه پرسی نمادین چه هدفی دارند؟

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، مخالفان ونزوئلا قصد دارند امروز یکشنبه همه پرسی نمادین را برگزار کنند که هدف اصلی آن افزایش فشار بر نیکولاس مادورو رئیس جمهور خواهد بود، مادورو می خواهد 30 جولای انتخاباتی را بر ای تشکیل مجلس موسسان جدید برگزار کند تا در قانون اساسی تجدیدنظر نماید.

بر اساس این گزارش، برگزاری همه پرسی نمادین از سوی مخالفان با هدف به چالش کشیدن تلاش مادورو برای تشکیل مجلس موسسان و بازنگری در قانون اساسی خواهد بود. مخالفان همچنین خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و برکناری مادورو از قدرت هستند.

از آغاز اعتراضات سراسری در ونزوئلا از اوایل آوریل تاکنون حدود 100 نفر کشته شده اند. همه پرسی نمادین ونزوئلا قرار است از ساعت 7 صبح به وقت محلی آغاز شود و حدود 2 هزار مرکز در سراسر ونزوئلا برای رای گیری آماده شده است.

بعید به نظر می رسد که برگزاری این همه پرسی در کوتاه مدت موجب تغییر دولت شده یا بحران سیاسی این کشور را حل و فصل کند.

مادورو همه پرسی نمادین مخالفان را غیرقانونی و بی معنی ارزیابی کرده است. در این همه پرسی از مردم ونزوئلا سه سوال مهم پرسیده می شود: آیا با تشکیل مجلس موسسان مخالف هستند، آیا می خواهند ارتش برای دفاع از قانون اساسی فعلی وارد عمل شود و آیا خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پیش از پایان دوره ریاست جمهوری مادورو در سال 2018 هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه