English

چرایی طرح استفاده از سربازان اجیر هزینه آمریکا در جنگ افغانستان

وزیر دفاع آمریکا در حالی از نهایی شدن استراتژی جدید آمریکا در افغانستان خبر داده که دستیار معاون ترامپ از طرح استفاده سربازان اجیر در افغانستان حمایت کرده و آن را در کاهش هزینه‌های نظامی در این کشور موثر دانسته است.

چرایی طرح استفاده از سربازان اجیر هزینه آمریکا در جنگ افغانستان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از «سی.ان.ان»، دو مقام ارشد آمریکایی گفته‌اند که دونالد ترامپ و تیم امنیت ملی وی در چند روز آینده با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا درباره استراتژی آمریکا در افغانستان، پاکستان و هند گفت‌وگو کنند.

این مقامات آمریکایی در ادامه نیز خبر دادند که بررسی استراتژی آمریکا در مراحل نهایی خود قرار دارد.

یکی از این مقامات ارشد آمریکایی درباره استراتژی جدید می‌گوید که این راهبرد رویکرد سختگیرانه و نه تشویقی را در قبال پاکستان دنبال خواهد کرد و ممکن است شامل قطع حمایت‌های مالی آمریکا از اسلام‌آباد و یا حتی تقویت همکاری‌های امنیتی با هند، دشمن دیرینه پاکستان شود.

این مقامات همچنین اظهار کردند: اگر در دیدارهای هفته آینده این تصمیم‌ها نهایی شود، کاخ سفید در بیانیه‌ای آن را اعلام خواهد کرد.

یکی از مسائل مهم گفت‌وگوها طرح افزایش نظامی در افغانستان اعلام شده است.

این در حالی است که پس از اعلام اعطای اختیارات بیشتر توسط ترامپ به پنتاگون، گزارش‌هایی مبنی بر اعزام 4000 نظامی آمریکایی به افغانستان منتشر شد که پس از اعلام آن از سوی وزارت دفاع آمریکا تکذیب شد.

این مقامات همچنین افزودند که به دلیل اختلاف نظرات موجود در دولت آمریکا ممکن است این کشور نیروهای بیشتری به افغانستان اعزام نکند.

برخی مقامات دولتی آمریکا معتقدند که اعزام نظامیان بیشتر توانایی نیروهای افغان را برای جنگ علیه طالبان و داعش افزایش نخواهد داد.

از سوی دیگر، نیروهای افغان باید نشان دهند که از قدرت کافی برای تحت فشار قرار دادن طالبان برخوردار هستند تا این گروه چاره‌ای جز مذاکره با دولت نداشته باشد.

 ژنرال ماتیس وزیر دفاع آمریکا مسوولیت تعیین سطح نیروها را نیز بر عهده دارد، اما اجرا شدن تصمیم‌های وی جهت اعزام شمار زیادی از نظامیان به افغانستان  و یا حتی عدم اعزام هیچ نظامی نیز مستلزم تایید و امضای ترامپ است.

ژنرال ماتیس روز گذشته به خبرنگاران گفت که استراتژی جدید در حدود اوایل ماه جاری میلادی و یا زمانی نزدیک به آن اعلام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه