English

تنش در روابط تل‌آویو و امان در پی تجاوزات صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی

در پی تجاوزات تازه صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی و به شهادت رساندن سه جوان فلسطینی، وزارت خارجه اردن بیانیه‌ای صادر و بستن دروازه‌های مسجدالاقصی را محکوم کرد.

تنش در روابط تل‌آویو و امان در پی تجاوزات صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی

ه گزاش خبرگزاری موج، وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی در بستن دروازه‌های مسجدالاقصی، خواستار بازگشایی فوری این مسجد مقدس به روی نمازگزاران فلسطینی شد.

دولت اردن در این بیانیه با اشاره به اینکه حفاظت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس بر عهده اردن است، به رژیم صهیونیستی درباره پیآمدهای تعطیلی مسجدالاقصی هشدار داد.

وبگاه فلسطینی «سما» گزارش داد که این بیانیه اردن خشم «بنیامین نتانیاهو» رژیم صهیونیستی را برانگیخت و منابع نزدیک به نتانیاهو از قول وی گفته‌اند که «اردن به جای محکوم کردن حمله (فلسطینیان) حمله به اسرائیل را انتخاب کرده و خواهان بازگشایی مسجدالاقصی است».

منابع نزدیک به نتانیاهو همچنین گفتند که بهتر است همه طرف‌های مربوطه از جمله اردن خویشتنداری کرده و از مسموم کردن فضا خودداری کنند.

جمعه (دیروز) طی عملیات استشهادی سه جوان فلسطینی در «باب الاسباط» مسجدالاقصی، دو نظامی اسرائیلی کشته شدند. سه جوان مذکور نیز در این عملیات به شهادت رسیدند.

رژیم صهیونیستی پس از آن مسجدالاقصی را بست و اجازه اقامه نماز جمعه در این مسجد شریف برای اولین بار از 1967 تا کنون را نداد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی