English

افزون بر یک میلیون عراقی از موصل فرار کرده اند

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد: افزون بر یک میلیون عراقی از آغاز جنگ موصل، از شهر فرار کرده اند و تاکنون بیش از 825 هزار تن از آنان به شهر خود بازنگشته اند.

افزون بر یک میلیون عراقی از موصل فرار کرده اند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، تا تاریخ 13 ژوئیه (22 تیر) در مجموع یک میلیون و 48 هزار و 44 تن شامل 174 هزار و 674 خانواده از شرق و غرب موصل آواره شده اند و 825 هزار تن شامل 137 هزار خانواده همچنان بی خانمان هستند.

این گزارش اضافه می کند: تا سال 2014 یعنی پیش از حمله گروه تروریستی داعش به موصل، این شهر که در کناره رود دجله در شمال عراق واقع شده است، حدود دو میلیون جمعیت داشت.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر و فرمانده کل قوای مسلح عراق دوشنبه هفته گذشته در جمع فرماندهان ارشد نیروهای مسلح این کشور، بیانیه پیروزی نهایی بر داعش را در موصل خواند و پرچم این کشور را به نشانه پیروزی بر زمین موصل کوبید.

«حیدر العبادی» در این آئین که از شبکه های محلی این کشور به صورت مستقیم پخش می شد، از پیروزی نهایی بر داعش در موصل به عنوان «عید بزرگ مردم عراق» یاد کرد.

وی گفت: بعد از سه سال جنگ با گروه تروریستی داعش، ملت عراق با وحدت ملی خود توانست بر این گروه تروریستی پیروز شود و عراق بعد از این پیروزی منسجم تر و متحد تر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه