English

اردوغان: نیازی به پیوستن در اتحادیه اروپا نداریم

سرویس بین الملل- رئیس جمهور ترکیه گفت: ترکیه نیازی برای پیوستن به اتحادیه اروپا نمی بیند و درآمد سرانه بالایی دارد.

اردوغان: نیازی به پیوستن در اتحادیه اروپا نداریم

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج ، رجب طیب اردوغان در مصاحبه با بی بی سی تصریح کرد در ترکیه کودتای خونینی رخ داد و برخی از کشورها از ما در قبال دست اندرکاران و حامیان این کودتا انتظار سکوت دارند هرگز چنین چیزی قابل قبول نیست.

وی ضمن ارزیابی کودتایسال گذشته و اخراج طرفداران فتح الله گولن از نهادهای دولتی از جمله ارتش کشور گفت: چرا دولت ترکیه افراد وابسته به فرقه تروریستی را فربه کند؟ در حالی که 250 شهروند کشورمان توسط این فرقه تروریستی کشته و 2 هزار و 193 نفر دیگر زخمی شدند.

اردوغان گفت: در ترکیه چنین کودتای خونینی صورت گرفته و برخی از کشورها از ما در قبال دست اندرکاران و حامیان این کودتا انتظار سکوت دارند. هرگز چنین چیزی قابل قبول نیست.- باید این را در نظر گرفت که هیچ خبرنگاری در کشورمان به خاطر خبرنگاری بازداشت نشده است.

پاسخ اردوغان درباره بحران قطر

ریس جمهور ترکیه ادامه داد: ما طرف بحران میان قطر و برخی کشورهای عربی نیستیم. بر عکس خواهان حل هر چه سریعتر آن از راه گفتگو و مذاکرات هستیم. ترکیه مخالف برخورد و درگیر شدن یک مسلمان با مسلمان دیگر است.

پاسخ اردوغان در باره توقف روند پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا

اردوغان در بخش دیگری بیان کرد: رویکرد این اتحادیه به کشور ما صادقانه نیست. اتحادیه باید از چنین رویکردی دست بردارد.

ترکیه در این زمینه به تمامی تعهدات خود عمل کرده ولی اتحادیه اروپا به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نبوده است. اگر اتحادیه اروپا به صورت روشن اعلام کند که توانایی پذیرش ترکیه در جمع خود را ندارد؛ این مسئله را به راحتی می پذیریم. پیوستن به اتحادیه اروپا، تنها گزینه پیش روی ما نیست. کشورمان قادر است روی پای خود بایستد. امروز درآمد سرانه ملی کشورمان بیش از 11هزار دلار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه