English

کره شمالی هشدار داد:

پایگاه تازه تاسیس آمریکا در تیررس موشک های پیونگ یانگ است

کره شمالی در هشداری شدید اللحن به واشنگتن گفت نظامیان منتقل شده به پایگاه جدید آمریکا در نزدیکی سئول، از گزند موشک های پیونگ یانگ در امان نیستند.

پایگاه تازه تاسیس آمریکا در تیررس موشک های پیونگ یانگ است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راشاتودی، پیونگ یانگ هشدار داد نظامیان آمریکایی مستقر در کره شمالی علیرغم انتقال به پایگاه جدید خود در حوالی سئول، همچنان در تیررس موشک های کره شمالی قرار دارند و چنانچه به تقابل نظامی با این کشور اصرار کنند، سرنوشت بدی در انتظارشان خواهد بود.

به گفته سخنگوی ارتش کره شمالی: هرچه پایگاه نظامی آمریکا بزرگتر باشد، به همان اندازه شدت ضربات پیونگ یانگ بیشتر خواهد بود.

کره شمالی می گوید موشک های این کشور همچنان از قابلیت هدف قرار دادن فرماندهی هشتم ارتش آمریکا که سه شنبه هفته گذشته به پایگاه جدید خود در «پیونگ تائک» در 70 کیلومتری سئول نقل مکان کرد، برخوردار هستند.

این در حالی است که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا احتمالا ظرف چند هفته آینده برخی بانکها و شرکت‌های کوچک چینی را به دلیل ارتباطشان با کره شمالی تحریم می‌ کند.

واشنگتن بدون اشاره به اقدامات تحریک آمیز خود در شبه جزیره کره، مدعی است چین آنگونه که شایسته است در حل و فصل موضوع هسته ای و موشکی کره شمالی ایفای نقش نمی کند.

در عین حال کره شمالی می گوید درصورتی که شورای امنیت تحریم های جدیدی را علیه پیونگ یانگ وضع کند، با اقدامات مقتضی پاسخ آن را خواهد داد.

گفتنی است پیونگ یانگ هفته گذشته اعلام کرد نخستین آزمایش موشک قاره پیمای خود با توانایی حمل کلاهک هسته ای را با موفقیت پشت سر گذاشته است. در همین حال آمریکا صحت ادعای پیونگ یانگ را محتمل می داند حال آنکه روسیه و کره جنوبی می گویند آنچه کره شمالی هفته گذشته آزمایش کرده از نوع میان برد بوده و این کشور هنوز به سیستم کنترل باز ورود موشک دوربرد به جو زمین دسترسی نیافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه