English

بازداشت شدگان کودتای نافرجام ترکیه بیش از ۱۶۹ هزار نفر اعلام شد

آنکارا- ایرنا- شبکه تلویزیونی ان.تی.وی ترکیه تعداد بازداشت شدگان بعد از کودتای نافرجام ١٥ جولای ٢٠١٦ این کشور را 169 هزار و 113 نفر اعلام کرد.

بازداشت شدگان کودتای نافرجام ترکیه بیش از 169 هزار نفر اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، این رسانه روز جمعه در گزارشی به مناسبت سالگرد کودتای نافرجام سال گذشته ترکیه اعلام کرد: این افراد به اتهام همکاری با کودتاگران در مسیر پیگیری قضایی قرار گرفته اند.
به گزارش این رسانه، در یک سال گذشته 50 هزار و 510 نفر نیز زندانی شده اند.
بر اساس گزارش ان.تی.وی در میان بازداشت شدگان ١٦٩ ژنرال، هفت هزار و 98 سرهنگ، افسر و سایر درجه های نظامی ، هشت هزار و 155 افسر پلیس، ٢٤ استاندار، ٧٣ معاون فرماندار، ١١٦ بخشدار و نیز تعداد کثیری از افراد سرشناس در صنوف علمی، آموزشی، دانشگاهی و ارگانهای مختلف دولت دیده می شود.
به گزارش ایرنا، ترکیه بعد از کودتا در چهار دوره متوالی حالت فوق العاده و با استفاده از اختیارات قانونی متاثر از آن و با صدور 'بخشنامه های در حکم قانون'، به تصفیه همه ارکان حکومتی و دولت از افراد متهم به کودتا پرداخته است.
ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به 'فتو' و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.
در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیرماه 1395) ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.
محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه با کیفرخواست 2581 صفحه ای تنظیم شده در مرکز ستاد کل ارتش ترکیه علیه 221 متهم در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه