English

اردوغان: کشتار سربرنیستا یکی از شرام آورترین حوادث تاریخ بشریت است

سرویس بین الملل- رئیس جمهور ترکیه به مناسبت بیست و دومین سالگرد نسل کشی سربرنیتسا در پیامی ضمن ابراز تاسف و تاثر این کشتار را یکی از شرم آورترین حوادث تاریخ بشریت خواند.

اردوغان: کشتار سربرنیستا یکی از شرام آورترین حوادث تاریخ بشریت است

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان افزود: قتل عام سربرنیتسا که به موجب آن 8 هزار و 372 زن، مرد، پیر و جوان بی گناه کشته شدند، نزد آن دسته بزدلانی که با زیر پا گذاشتن اصلی ترین ارزش های انسانی غیرنظامیانی که به آنها پناه آورده بودند را به قاتلان تسلیم کردند، نمانده و آنها را رها نخواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: نسل کشی سربرنیتسا یکی از شرم آورترین حوادث تاریخ بشریت در دوره اخیر به شمار می رود. از خداوند متعال برای تمامی شهدای این کشتار طلب رحمت و مغفرت و برای نزدیکان آنها و مردم بوسنی آرزوی صبر می کنم.

وی تاکید کرد که برای جلوگیری از  چنین رویدادهای غیرانسانی، پیش از هر چیز باید تمامی کسانی که در این قتل عام مشارکت و دخالت داشته اند به سزای اعمال خود برسند.در کنار آن باید از انتشار ایدئولوژی هایی که نفرت و اسلام هراسی را میان انسان هایی که کوچه، شهر و کشوری را با هم تقسیم کرده اند جلوگیری کرد. نباید اجازه داد تا قتل عام سربرنیتسا به فراموشی سپرده و کوچک شمرده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه