English

اردوغان در مصاحبه با بی بی سی:

شتاب ترکیه برای حل بحران قطر/ اتحادیه اروپا وقت ما را تلف می کند

رئیس جمهوری ترکیه در آستانه برگزاری نخستین سالگرد کودتای نافرجام این کشور درباره مسائل مختلف از جمله ادامه رابطه با اتحادیه اروپا، آزادی بیان و همچنین بحران قطر سخن گفت.

شتاب ترکیه برای حل بحران قطر/ اتحادیه اروپا وقت ما را تلف می کند

به گزارش خبرگزاری موج، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری «بی بی سی» ضمن انتقاد از طولانی شدن روند رسیدگی به درخواست ترکیه برای پیوستن به جمع اتحادیه اروپا گفت: این اتحادیه وقت ما را تلف می کند.

اردوغان ادامه داد: ما به گفته هایمان عمل می کنیم. اگر اتحادیه اروپا می گوید که توانایی پذیرش ترکیه را در جمع خود ندارد؛ این مسئله را به راحتی می پذیریم. به این ترتیب ما هم سراغ پلان B یا حتی C می رویم. اتحادیه اروپا برای ما ضروری نیست.

وی افزود: اکثر مردم ترکیه دیگر اتحادیه اروپا را نمی خواهند و رویکرد این اتحادیه به کشورشان را غیر صادقانه ارزیابی می کنند. با این وجود ما کمی دیگر هم به رویکرد صادقانه خود در قبال اتحادیه اروپا ادامه می دهیم.

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود، ادعای حبس 150 روزنامه نگار را تکذیب کرد و گفت تنها 2 نفر که واقعا دارای کارت خبرنگاری هستند، در ترکیه زندانی اند.

وی در عین حال خطاب به خبرنگار بی بی سی گفت: شما بیش از من صحبت می کنید و به من اجازه استفاده از حق آزادی بیان را نمی دهید. قرار است با من مصاحبه کنید ولی به من فرصت صحبت نمی دهید.

اردوغان در توجیه گسترده سرکوب مردم گفت: مخالفین به دستگاه های قضایی، نظامی، پلیس و رسانه نفوذ کرده اند و از همین راه هم موفق به کودتا شدند. آنها در همدستی با یکدیگر خواهان براندازی دولت آنکارا هستند و بعد خودشان را در پوشش خبرنگار جا می زنند تا نجات پیدا کنند. این موضوعی نیست که بپذیریم و از هیچ بیانیه ای در این خصوص هراس نداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه