English

چاووش اوغلو:

ترکیه سفارتخانه های خود را در آفریقا افزایش می دهد

سرویس بین الملل- وزیر خارجه ترکیه گفت: ترکیه حضور سیاسی خود را با تاسی سفارتخانه های جدید در کشورهای آفریقایی افزایش می دهد.

ترکیه سفارتخانه های خود را در آفریقا افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، مولود چاووش اوغلو افزود: ترکیه در ردیف مهم ترین کشورهای ارائه کننده کمک های بشر دوستانه و توسعه قرار داشته و پس از آمریکا در رتبه دوم جهان است.

وی افزود: میزان کمک های بشردوستانه آمریکا در سال 2016 به 6,3 میلیارد دلار و ترکیه نیز به 6 میلیارد دلار می رسد که با احتساب درآمد ملی با اختلاف فاحش، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. در سال 2017 با پشت سر گذاشتن آمریکا، در ردیف اول قرار خواهیم گرفت.

چاووش اوغلو ادامه داد: این کمک های ترکیه از طریق مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه «آفاد»، تیکا و هلال احمر به تمامی نقاط جهان ارسال می شود.
تیکا در سراسر جهان 50 دفتر امور هماهنگی دارد که از این تعداد 16 دفتر در قاره آفریقا است. کمک های خود را به واسطه تیکا در زمان مقرر به کشورهای کارائیب، آمریکای لاتین و قاره آفریقا می رسانیم.

وی اظهار داشت: ترکیه در آفریقا 39 سفارت خانه دارد که این تعداد به همراه سفارت خانه هایی که قرار است در آینده گشایش یابد، ابتدا به 45 و سپس به 50 مورد افزایش خواهد یافت. یعنی تقریبا در آفریقا، کشوری که در آن سفارت خانه نداشته باشیم، نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه