English

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و مادورو

سرویس بین الملل- ولادیمیر پوتین با نیکولاس مادورو تلفنی گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و مادورو

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با همتای ونزوئلایی خود نیکلاس مادورو تلفنی بر سر همکاری میان دو کشور از جمله در انجام پروژه‌های بخش انرژی گفت‌وگو کردند.

این در حالی است که مردم ونزوئلا طوماری با هدف جمع آوری 10 میلیون امضاء علیه تصمیم آمریکا مبنی بر تهدید امنیتی خواندن ونزوئلا و اعمال تحریم‌هایی علیه برخی از مقام‌های رسمی این کشور تنظیم کرده‌اند.

این طومار که با حمایت هواداران «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا تنظیم شده است، همچنین از باراک اوما، رئیس جمهور ایالات متحده خواسته است که دستور اخیر خود مبنی بر مسدود کردن دارایی‌های مقامات ونزوئلا را لغو کند.

«جرمن پاچکو»، یکی از افرادی که در بلوار پلازا در مرکز شهر کاراکاس برای امضاء این طومار صف کشیده بودند با اشاره به اوباما، گفت: «تمام آن‌چه او می‌خواهد انجام دهد کسب مالکیت ثروت نفتی کشور (ونزوئلا) است.»

این اقدام ابتکاری در پی آن صورت گرفت که باراک اوباما در 9 مارس حکمی را امضا کرد که کشور ونزوئلا را «تهدیدی غیرعادی و فوق العاده برای امنیت ملی» و سیاست خارجی آمریکا تلقی می‌کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا در واکنش به این اقدام، امریکا را «تهدیدی امپریالیستی»  خطاب کرد.

به موجب حکم اوباما، اموال و حساب‌های بانکی و صدور ویزای 7 تن از مقامات ونزوئلا از جمله «آنتونیو بناویدس»، رئیس پیشین امنیت ملی، «گوستاوو گونزالس»، رئیس سرویس اطلاعات و «مانوئل پرز»، رئیس پلیس ملی در آمریکا مسدود می‌شود.

واشنگتن این مقامات را به نقض حقوق بشر در سرکوب معترضان در تظاهرات سال گذشته ونزوئلا متهم کرده است، این در حالی است کاراکاس این اتهامات را رد کرده است.

در تاریخ 17 مارس، 11 کشور اتحاد بولیواری برای ملت‌های آمریکای لاتین (آلبا) تصمیم آمریکا مبنی بر تهدید امنیتی خواندن ونزوئلا و اعمال تحریم‌هایی علیه برخی از مقام‌های رسمی این کشور را محکوم کرد. اوایل هفته‌ی جاری نیز اتحادیه کشورهای آمریکای لاتین موسوم به یوناسور از اوباما خواست تا فرمان اجرایی خود علیه ونزوئلا را لغو کند.

روابط کاراکاس و واشنگتن از زمان به قدرت رسیدن هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید ونزئلا، در سال 1999 تیره است. دو کشور در سال 2010 از تبادل سفیر با یکدیگر خودداری کردند و روابط آن‌‌ها در سطح کاردار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه