English

تاکید اتحادیه اروپا بر کمک به عراق برای ایجاد ثبات و بازسازی مناطق آزاد شده

اتحادیه اروپا با اشاره به افزایش ارزش کمک‌های ارائه شده به عراق در سال جاری میلادی، بر ادامه حمایت‌هایش از دولت عراق برای گسترش ثبات در مناطق آزادشده و بازسازی‌ آنها تاکید کرد.

تاکید اتحادیه اروپا بر کمک به عراق برای ایجاد ثبات و بازسازی مناطق آزاد شده

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پیام تشکر ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق از اتحادیه اروپا بابت حمایت‌هایش از عراق در نبرد با داعش در موصل پاسخ داد.

بر اساس این بیانیه، موگرینی از نیروهای عراقی بابت پیروزی بزرگ‌شان بر گروه تروریستی داعش و آزادسازی شهر موصل و دادن قربانی‌های بسیار در این راه تقدیر کرده و گفت:‌ این تنها عراق نیست که از این پیروزی بهره می‌برد بلکه کل اروپا نیز از آن سود می‌برد زیرا این پیروزی به تضعیف تروریسم و کاهش خطراتش برای شهروندان اروپایی منجر خواهد شد.

مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا تاکید کرد که این اتحادیه به حمایت‌هایش از دولت عراق در گسترش ثبات در مناطق آزادشده و بازسازی این مناطق ادامه خواهد داد.

وی اعلام کرد که مبلغ اختصاص یافته برای کمک‌های بشردوستانه و کمک‌های طولانی مدت به آوارگان عراقی، بودجه اضافی برای عملیات خنثی‌سازی مین و نیز راهکارهای مقابله با بحران و اقدامات برای گسترش ثبات و امنیت در مناطق آزادشده در سال جاری میلادی تا 211 میلیون یورو افزایش یافته است.

از سوی دیگر رئیس هیات اتحادیه اروپا در عراق در دیدار با حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور بر حمایتش از عراق در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که روز یکشنبه صادر کرد، آزاد شدن شهر موصل از کنترل داعش را گامی بسیار مهم توصیف کرده و بر اهمیت حفظ جان شهروندان برای تکمیل این پیروزی و تحقق آشتی در میان ساکنان موصل تاکید کرد و تعهد داد که حمایت‌هایش از عراق ادامه یابند.

در پایان بیانیه مذکور آمده است، اتحادیه اروپا به تعهدات خود در استمرار حمایت‌هایش از عراق در زمینه‌های انسانی و امنیتی و برقراری دوباره ثبات و آشتی پایبند است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه