English

اعتراض به قانون جدید ضد ترور در ژاپن

هزاران معترض به قانون جدید ضد ترور ژاپن برای بیان عصبانیت خود از این قانون به خیابان‌های توکیو رفتند.

اعتراض به قانون جدید ضد ترور در ژاپن

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آرتی، جمعیتی که طبق گزارش محلی ۸۰۰۰ تن بود، برای محکوم کردن این تدابیر ضد ترور و جنجالی که ماه پیش در ژاپن تصویب شد، در پارک مرکزی شینجوکو جمع شدند.

در ۱۵ ژوئن، لایحه‌ای موسوم به "ضد توطئه" توسط دوات ژاپن تصویب شد؛ لایحه‌ای که برای مبارزه با تروریسم و جرائم سازمان یافته است. این لایحه جدید، نیرو و قدرت ماموران دولت را برای کنترل و دستگیری "گروه‌های تبهکار" سازمان یافته که اقدامی جنایی را طرح ریزی کرده‌اند، بیشتر می‌کند.

در تصاویر گرفته شده از اعتراض روز یکشنبه توسط آژانس آر تی، معترضان با پلاکاردهایی نشان داده می‌شوند که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن را محکوم می‌کنند و خواستار "حقیقت"  هستند.

بر اساس نوشته آساهی، طرفداران "سیلدز" که یک گروه دانشجویی حامی "لیبرال دموکراسی" است، نیز در اعتراض پارک مرکزی شینجوکو حضور داشتند.

لایحه جدید آبه، نخست وزیر ژاپن به خاطر لحن مبهم‌اش، این نگرانی و ترس را به وجود آورده که می‌تواند استفاده از آزادی مدنی و اعتراض مشروع را سخت کند و به همین دلیل مورد انتقاد قرار گرفته است.

پیش از تصویب شدن این لایحه، جوزف کاناتاسی، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حریم خصوصی در نامه‌ای به نخست وزیر ژاپن نگرانی خود را درباره این قانون ابراز کرد.

کاناتاسی نوشته" نگرانی‌های جدی‌ای درباره لایحه پیشنهاد شده وجود دارد. این لایحه در شکل فعلی و در ترکیب با سایر قوانین ممکن است بر کار امور حریم خصوصی و همچنین آزادی‌های عمومی بنیادی دیگر اثر بگذارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه