English

نخست وزیر ژاپن به دنبال تغییرات گسترده در کابینه

رسانه‌های ژاپن گزارش دادند شینزو آبه، نخست وزیر این کشور اوایل ماه آینده میلادی اقدام به تغییر برخی از اعضای کابینه خود و رهبران حزبش به منظور افزایش محبوبیت خود که به پایین‌ترین حد خود از سال ۲۰۱۲ تاکنون رسیده خواهد کرد.

نخست وزیر ژاپن به دنبال تغییرات گسترده در کابینه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، این اتفاق در پی شکست تاریخی حزب شینزو آبه در انتخابات محلی چند روز پیش در شهر توکیو رخ خواهد داد.

شکست انتخاباتی چند روز پیش شینزو آبه که از سوی یک گروه سیاسی تازه‌کار به وی تحمیل شد باعث برجسته شدن آسیب پذیری وی و حزبش بعد از حدود پنج سال در دست داشتن قدرت شده است و بسیاری گمانه‌زنی می‌کنند که رای دهندگان از مشاهده غروری که او و یوشیهیده سوگا، دبیر ارشد کابینه دولت او دارد، ناراضی هستند.

امروز (دوشنبه) نتایج نظرسنجی‌ها نشان دادند که محبوبیت شینزو آبه به پایین‌ترین حد خود از زمان بازگشت او به قدرت در سال ۲۰۱۲ رسیده است.

در یک نظرسنجی انجام شده از سوی روزنامه محافظه‌کار "یومیوری شیمبون" تنها ۳۶ درصد از شینزو آبه حمایت کردند در حالی که یک ماه قبل از آن این محبوبیت معادل ۴۹ درصد بود.

یک نظرسنجی دیگر انجام شده از سوی روزنامه لیبرال آساهی نشان داد که آبه محبوبیت ۳۳ درصدی دارد که یک هفته قبل از آن این محبوبیت ۳۸ درصد بود.

براساس گزارش‌ها شینزو آبه به هنگام سفرش به اروپا به هدف شرکت در اجلاس گروه ۲۰ به خبرنگاران رسانه‌ها که او را در این سفر همراهی می‌کردند گفت که مقام‌های مهم کابینه‌اش دستخوش تغییر نخواهد شد.

خبرگزاری جیجی به نقل از آبه گزارش داد: من رهبران حزب لیبرال دموکرات و اعضای کابینه دولتم را اوایل ماه آینده میلادی تغییر خواهم داد تا در احساس مردم نسبت به خودم تغییر ایجاد کنم.

وی افزود: برای نتیجه گرفتن از تلاش‌ها ثبات اهمیت بسیار زیادی دارد اما ساختار اساسی کابینه نباید پی‌درپی دچار تغییر شود.

رسانه‌های ژاپن گمانه‌زنی کردند که اظهارات آبه به این معنی است که او چند مقام شامل تارو آسو، معاون نخست وزیر و وزیر دارایی و همچنین یوشیهیده سوگا و توشیهیرو نیکای، مقام شماره دو حزب لیبرال دموکرات را حفظ خواهد کرد اما وزیر دفاعش یعنی تومومی اینادا به دلیل گاف‌هایی که داده تغییر خواهد داد.

او همچنین گفته است که از سفر برنامه‌ریزی شده به استونی صرف نظر کرده و یک روز زودتر به ژاپن بازخواهد گشت تا به مناطق سیل زده جنوب غرب این کشور برود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی