English

بی برقی امان ساکنان نوار غزه را بریده است

سرویس بین الملل- سازمان انرژی نوار غزه تاکید کرد که بحران برق غزه در پی اقدام تشکیلات خودگردان به قطع پرداخت حواله های مالی برای خرید سوخت مصر در بدترین حالت ممکن قرار دارد.

بی برقی امان ساکنان نوار غزه را بریده است

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، این در حالی است که شهروندان فلسطینی در نوار غزه می گویند که در روز تنها 2 ساعت برق دارند.

این سازمان در بیانیه ای تصریح کرد که با قطع پرداخت حواله های مالی از سوی تشکیلات خودگردان و کاهش برق رسانی به غزه از سوی رژیم صهیونیستی به درخواست محمود عباس، اکنون نوار غزه تنها از 95 مگاوات برق برخوردار است در حالی که نیاز اصلی این باریکه بیش از 500 مگاوات است.

در این بیانیه آمده است که 70 مگاوات برق غزه از خطوط برق رسانی رژیم صهیونیستی و 23 مگاوات نیز از نیروگاه تولید برق غزه که با یک ژنراتور کار می کند، تامین می شود و خطوط مصری فعلا تعطیل هستند.

شهروندان فلسطینی در نوار غزه می گویند که در روز تنها 2 ساعت برق دارند.

شرکت توزیع برق نوار غزه نیز در بیانیه ای نسبت به عواقب و پیامدهای خطرناک و بی سابقه بحران برق کنونی در این باریکه شدیدا هشدار داد.

این شرکت تصریح کرد که اقدام تشکیلات خودگردان به توقف پرداخت حواله های مالی به بانک های مصری به منظور خرید سوخت از این کشور، موجب توقف سوخت رسانی از مصر به نوار غزه از 2 روز پیش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه