English

اردوغان: همه پرسی در اقلیم کردستان عراق کار درستی نیست

سرویس بین الملل- رئیس جمهور ترکیه ضمن مخالفت با برگزرای همه پرسی در اقلیم کردستان عراق گفت: این اقدام کار درستی نیست.

اردوغان: همه پرسی در اقلیم کردستان عراق کار درستی نیست

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان که در حاشیه نشست سران گروه بیست در شهر هامبورگ آلمان سخن می گفت افزود: اعضای گروه تروریستی که سال گذشته اقدام به کودتای نافرجام در ترکیه کردند٬ کشورهای غرب را مامن امنی برای خود می دانند. باید بگویم که این تابلو٬ به ویژه ملت ما را که در شب کودتا به بهای جانشان از دموکراسی دفاع کردند، ناخرسند و حتی آزرده می کند.

وی افزود: هرگز در برابر حمایت و تسلیح گروه های تروریستی از سوی دیگران و متعاقب آن، تشکیل جزایر تروریستی نزدیک مرزهای خود خاموش و منفعل نخواهیم ماند. از حق دفاع مشروع خود در مقابل تهدیدات علیه کشورمان بی هیچ تردیدی استفاده خواهیم کرد. کشف اسلحه‌ای که به گروه‌‌های تروریستی تحویل شده بودند، در حملات به کشورمان، نشان می دهد که مشکل از هم اکنون به بیرون از مرزها کشیده شده است. نمی توان تضمین کرد اسلحه‌ای که دیروز در منطقه توزیع شده و امروز ما را هدف گرفته است، فردا در نقطه دیگری از دنیا در حمله‌ای استفاده نشود.

اتهامات علیه قطر ناعادلانه است

اردوغان اتهام ها علیه قطر را ناعادلانه دانسته و تحریم‌‌ها را درست نمی دانیم. مانند هر کشوری در جهان، باید برای حق حاکمیت قطر نیز احترام گذاشت. همان طور که پیشتر هم گفتم در دعوای برادران، کسی برنده نخواهد شد.

امنیت، آرامش و ثبات برادران ما در خلیج فارس ، دست کم اندازه امنیت و آرامش خود ما حائز اهمیت است. باید از اقداماتی که این موارد را به خطر می اندازد، پرهیز کرد. در این باره آرزو داریم که تمامی کشورها در منطقه به ویژه عربستان سعودی که آن را "بزرگ منطقه" می دانیم، در اسرع وقت در خصوص یک راه‌حل معقول به توافق برسند. نمی خواهیم به تحریک‌ها هرگز فرصت بروز داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه