English

ماجرای دیدار پسر و داماد ترامپ با یک وکیل روس چیست؟

سرویس بین الملل- روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: کمی پس از آنکه دونالد ترامپ در سال گذشته به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تایید شد، مدیر سابق کمپین انتخاباتی، داماد و پسر بزرگ وی با یک وکیل روسی مرتبط با کرملین دیدار کردند.

ماجرای دیدار پسر و داماد ترامپ با یک وکیل روس چیست؟

به گزارش خبرگزاری موج، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از اسناد محرمانه دولتی و مصاحبه‌هایی که با افراد مطلع از این اسناد صورت گرفته گزارش داد: این نشست که در تاریخ 9 ژوئن سال 2016 در برج ترامپ در منهتن صورت گرفت نخستین نشست خصوصی تایید شده میان نزدیکان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و یک تبعه روسی است.

دونالد ترامپ جونیور، پسر بزرگ رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای ضمن تایید برگزاری این جلسه، آن را به عنوان یک نشست" معارفه" کوتاه که در اصل بر مساله به سرپرستی گرفتن کودک متمرکز بود، توصیف کرد.

وی گفت: من از جارد کوشنر، داماد و پل مانافورت، مدیر وقت کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ خواستم تا در این نشست شرکت کنند.

اختلاف میان ترامپ و نمایندگان روسیه

مشاور حقوقی ویژه فدرال و چند کمیته کنگره‌ای در حال تحقیق درباره ارتباطات احتمالی میان کمپین ترامپ و نمایندگان روسیه به عنوان بخشی از یک تحقیقات بزرگتر درخصوص اتهامات دال بر مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی هستند.

این گزارش روزنامه نیویورک تایمز یک روز پس از آن منتشر شد که ترامپ و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در جریان نشستی که در حاشیه نشست رهبران گروه 20 در هامبورگ برگزار شد، درباره اتهامات مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صحبت کردند.

دونالد ترامپ جونیور در این بیانیه افزود: این نشست در اصل برای مذاکره درباره یک برنامه محبوب و مردمی برای کمک به آمریکایی‌ها در زمینه به سرپرستی گرفتن کودکان روسیه برگزار شد؛ برنامه‌ای که توسط دولت روسیه متوقف شده بود.

وی در ادامه گفت: در این نشست به مساله کمپین انتخاباتی اشاره‌ای نشد و ادامه نیز نیافت. یکی از آشنایان از من خواسته بود تا در این نشست شرکت کنم اما از قبل به من نام فردی را که قرار بود با او دیدار کنم نگفته بود.

جرمی گورلیک، وکیل کوشنر گفت: موکلم به طور خیلی کوتاه و مختصر در این نشست شرکت داشت. در جریان کمپین انتخاباتی و دوره گذار پس از انتخابات کوشنر بیش از 100 تماس یا نشست با نمایندگان بیش از 20 کشور جهان داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی