English

الجبیر قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرد

سرویس بین الملل- وزیر خارجه عربستان به یک شبکه خبری آلمانی بار دیگر قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرد و بر ادامه اعمال فشار علیه این کشور تاکید کرد.

الجبیر قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرد

به گزارش خبرگزاری موج، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان در جریان سفر به آلمان به منظور حضور در نشست گره 20، بر لزوم ادامه محاصره قطر تاکید کرد.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری «دویچه‌وله» افزود: « بحران قطر به دلیل حمایت‌ها و کمک‌های مالی این کشور از تروریسم ایجاد شده است. قطر جایی برای ارتباط با افراط‌گرایان و تروریست‌هاست و بحران به گسترش نفرت و تحریک در امور داخلی منطقه منجر شده است.

شورهای بحرین، عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی، یمن، لیبی و مالاوی روز دوشنبه اعلام کردند روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع می کنند. دولت بحرین دلیل قطع روابط با قطر را «حمایت از تروریسم» و دخالت در امور داخلی خود عنوان کرده است.

عربستان  با اعلام خبر قطع روابط دیپلماتیک با قطر اعلام کرده است که این تصمیم را در راستای «حفظ منافع ملی» خود اتخاذ کرده است. بنا به اعلام دولت عربستان قطع روابط با قطر برای حفاظت از «تروریسم و افراط گرایی» لازم بوده است. در بیانیه ای که در خبرگزاری دولتی عربستان منتشر شده است دولت قطر به حمایت از اخوان المسلمین، داعش و القاعده متهم شده است. ریاض همچنین دوحه را به پشتیبانی از شورشیان تحت حمایت ایران در شرق عربستان و در بحرین متهم کرده است.

عربستان همچنین از قطع کلیه ارتباطات دریایی، زمینی و هوایی با قطر خبر داده است. ریاض از «کلیه کشورهای برادر و همراه» خواسته است تصمیمی مشابه در برابر دوحه اتخاذ کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه