English

دستور مادورو برای شرکت کارکنان دولتی در رای گیری مجلس موسسان

سرویس بین الملل- در حالی که بسیاری از مردم ونزوئلا قصد شرکت در رای گیری ۳۰ ژوئیه برای تشکیل مجلس موسسان جدید را ندارند، رئیس جمهور این کشور دستور شرکت کارکنان دولتی در این رای گیری را صادر کرد.

دستور مادورو برای شرکت کارکنان دولتی در رای گیری مجلس موسسان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، در شرایطی که مقام های دولت ونزوئلا نگران مشارکت پایین مردم در انتخابات 30 جولای (8 مرداد) برای تشکیل مجلس موسسان جدید هستند و اعتراضات خونین و خشونت آمیز هنوز ادامه دارد، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به همه کارکنان دولتی دستور داده است تا در این رای گیری شرکت کنند.

بر اساس این گزارش با گذشت سه ماه از آغاز اعتراضات خیابانی و خونین در ونزوئلا حداقل 90 نفر کشته شده اند، مادورو خواستار تشکیل مجلس موسسان جدیدی شده تا در قانون اساسی این کشور تجدیدنظر و اصلاحاتی صورت گیرد.

از سوی دیگر مخالفان دولت ونزوئلا قصد دارند 16 جولای یک همه پرسی غیر رسمی را برگزار کنند و از مردم این سئوال را بپرسند که نظرشان درباره برگزاری رای گیری توسط مادورو برای تشکیل مجلس موسسان جدید و تغییر قانون اساسی چیست.

رئیس جمهور ونزوئلا در سخنانی تاکید کرد: اگر 15 هزار کارمند دولتی وجود دارد، همه 15 هزار نفر باید بدون هیچ بهانه ای در رای گیری شرکت کنند.

حدود 2.8 میلیون کارمند دولتی در ونزوئلا غالبا برای شرکت در راهپیمایی ها و تظاهرات در حمایت از دولت این کشور متعهد شده اند. برخی کارمندان دولتی تاکید کرده اند که پیش از این برای شرکت در انتخابات 30 ژوئن تحت فشار قرار گرفته بودند.

یک کارمند شرکت نفت دولتی ونزوئلا در این باره گفت: این احمقانه است، آنها می گویند، کارگرانی که در انتخابات شرکت نکنند، اخراج می شوند.

مادورو به نقض دموکراسی متهم شد

مخالفان بر این باورند که فشار مادورو بر کارمندان و کارگران دولتی نشانه دیگری از نقض دموکراسی توسط رئیس جمهور ونزوئلا است.

تازه ترین نظرسنجی انجام شده نشان می دهد که بیش از 67 درصد مردم ونزوئلا با تشکیل مجلس موسسان جدید و بازنگری در قانون اساسی مخالف هستند.

صدها هزار نفر از مردم ونزوئلا طی هفته های اخیر به خیابان ها ریخته اند تا نسبت به کمبود شدید مواد غذایی، دارو و افزایش فزاینده تورم، اعتراض کنند.

این بدترین و خشونت بارترین اعتراضات علیه دولت مادورو از سال 2013 میلادی تاکنون به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی