English

کارشناس آمریکایی:

دیدار پوتین وترامپ امیدوار کننده نیست

پل ساندرز مدیر مرکز منافع ملی آمریکا با اشاره به برنامه نخستین دیدار رئیسان جمهوری این کشور و روسیه، گفت: امید چندانی برای دستیابی به پیشرفت در مذاکرات ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ وجود ندارد.

دیدار پوتین وترامپ امیدوار کننده نیست

به گزارش خبرگزاری موج، ساندرز در مصاحبه با روزنامه راسیسکایا گازتا ارگان دولت روسیه که روز پنجشنبه انتشار یافت، گفت: سران روسیه و آمریکا احتمالا دیدار خود را موفق بخوانند، اما بعید می نماید مذاکرات آنان به پیشرفت قابل توجهی منجر شود.
مطابق برنامه اعلام شده، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه فردا جمعه در حاشیه اجلاس سران 20 کشور دارای اقتصاد برتر دنیا در هامبورگ با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود دیدار و مذاکره می کند.
مدیر مرکز منافع ملی آمریکا در مورد ملاقات پوتین و ترامپ خاطرنشان کرد: به رغم وضعیت موجود و احتمال کم توافق دو نفر، تماس شخصی سران دو کشور حائز اهمیت است.
ساندرز با بیان اینکه ترامپ همچنان در پی یافتن امکان توسعه همکاری با روسیه است، افزود: احتمالاً گفت وگو در مورد سوریه می‌تواند بیش از موضوع های دیگر نویدبخش باشد، هر چند در این بخش نیز مذاکرات دشواری پیش رو است.
این کارشناس گفت: اوضاع سیاست داخلی آمریکا باعث می‌شود هر تلاش رئیس جمهوری برای همکاری با روسیه بشدت دشوار شود و با مشکل برخورد کند.
ساندرز گفت: اما اگر ترامپ بتواند امکان تعامل با مسکو در موارد هماهنگ با منافع واشنگتن را پیدا کند و این امور فدا کردن دیگر اولویت‌ها را ایجاب نکند، رئیس جمهوری آمریکا می‌تواند از حمایت سیاسی بهره‌مند شود.
روزنامه راسیسکایا گازتا نیز در ادامه نوشته است: اکنون روابط مسکو و واشنگتن از نگاه بسیاری از کارشناسان به پایین‌ترین سطح از دوران جنگ سرد رسیده است و گفته می‌شود، ترامپ به مشاوران خود دستور داده در آستانه ملاقات با پوتین، فهرست امتیازات احتمالی قابل اعطا به روسیه تهیه شود.
در پایان گزارش آمده است: اما مشاوران ترامپ بیشتر نسبت به روسیه دیدگاه منفی دارند و از وی می خواهند فشار را جایگزین امتیاز دادن کند و کنگره هم در چارچوب همین رویکرد می خواهد لایحه قانونی کردن مجازات های ضدروسی را بررسی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه