English

هدیه کیم جونگ اون به سران واشنگتن چیست؟

سرویس بین الملل - رهبر جوان کره شمالی می گوید: آزمایش موشک قاره پیما هدیه روز استقلال آمریکایی ها بوده است و ارسال چنین هدایایی ادامه خواهد داشت.

هدیه کیم جونگ اون به سران واشنگتن چیست؟

به گزارش خبرگزاری موج،  «کی سی ان اِی» خبرگزاری رسمی کره شمالی در تشریح چگونگی انجام جدیدترین آزمایش موشکی این کشور که گفته می شود از نوع قاره پیما (ICBM) است، نوشت: «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی شخصا بر انجام آزمایش نظارت داشت.

ظاهرا کیم که از بابت موفقیت این آزمایش بسیار خوشحال بوده است، با خنده می گوید: آمریکایی های حرامزاده از این کادویی که در روز استقلال (ایالات متحده) دریافت کردند، خوشحال نخواهند شد.

وی در عین حال، خطاب به دانشمندان هسته ای کره شمالی گفت: باید هر از گاهی از این هدایای کوچک و بزرگ برای یانکی ها بفرستیم تا از کسالت دربیایند.

کره شمالی آزمایش موشک های هسته ای را ادامه می دهد 

این اظهارات کیم می تواند نشانه ای از قصد وی برای تداوم آزمایش های موشکی باشد حال آنکه کره جنوبی احتمال آمادگی کره شمالی برای برگزاری ششمین آزمایش هسته ای این کشور را نیز مطرح کرده است.

 جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی صبح دیروز سه شنبه از ساحل شرقی این کشور به سمت دریای ژاپن انجام شد. این نخستین بار است که پیونگ یانگ آزمایش یک موشک قاره پیما را که قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارد، با موفقیت پشت سر می گذارد.

حتی گمانه زنی هایی مبنی بر توان نفوذ موشک تازه آزمایش شده به خاک آلاسکا نیز مطرح می شود.

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در واکنش به اقدام پیونگ یانگ، برگزاری جلسه فوری شورای امنیت را خواستار شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه