English

آسوشیتدپرس:

آلمان درباره حملات سایبری روسیه در آستانه انتخابات پارلمانی اش هشدار داد

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: وزیر کشور و رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان درباره نقش روسیه در حملات هکری هشدار داده اند و «انتظار دارند روسیه چنین تلاش هایی را درآستانه انتخابات سراسری 24 سپتامبر (2مهر) بکار بندد.»

 آلمان درباره حملات سایبری روسیه در آستانه انتخابات پارلمانی اش هشدار داد

به گزارش خبرگزاری موج، آسوشیتدپرس افزود: «توماس دی ماتزیر» وزیر کشور آلمان امروز سه شنبه گفت اسنادی که در حمله سایبری بزرگ به پارلمان آلمان در سال 2015 به سرقت رفت، ممکن است در هفته های آتی به منظور تضعیف جایگاه قانونگذاران و اعضای دولت آلمان فاش شوند.
«هانس گئورگ ماسن» رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان (BfV) نیز گفت که چنین حملاتی ممکن است ربط چندانی به تضعیف یک حزب خاص نداشته باشد، اما «مانع اعتماد به عملکرد دمکراسی ما می شود.»
خبرگزاری رویترز در گزارشی در همین زمینه آورده است: ماسن در کنفرانس خبری روز سه شنبه گفت که سازمان متبوعش فاقد شواهدی معتبر برای اثبات نقش روسیه در حملات سایبری هفته گذشته در اوکراین و گسترش آن در جهان است.
اوکراین دستگاه های امنیتی روسیه را در این حمله مقصر دانسته و ادعا کرده که هدف از این حمله نابودی اطلاعات مهم و گسترش ترس و وحشت بوده است.
این خبرگزاری انگلیسی نوشت که آلمان احتمال می دهد روسیه در انتخابات این کشور نفوذ کند.
انتخابات پارلمانی آلمان با حضور دو رقیب اصلی «آنگلا مرکل» صدر اعظم کنونی این کشور از حزب دمکرات مسیحی و «مارتین شولتز» رقیب وی از حزب سوسیال دمکراتیک آلمان و رئیس سابق پارلمان اروپا برگزار خواهد شد.
در ساختار انتخابات آلمان، رای دهندگان به احزاب و نه شخص صدر اعظم، رای می دهند. صدر اعظم به طور معمول نامزد اصلی صدر اعظمی حزبی است که بیشترین آرا را به خود اختصاص داده است و در یک رای گیری پنهان باید توسط اعضای جدید پارلمان تصویب شود.
تاکنون نتایج نظرسنجی ها از پیشتازی مرکل نسبت به شولتز حکایت دارد. شولتز به تازگی به آنگلا مرکل هشدار داد که نباید در اجلاس آینده گروه 20 که قرار است در روزهای پایانی این هفته در شهر هامبورگ آلمان برگزار شود به «دونالد ترامپ»، «ولادیمیر پوتین» و«رجب طیب اردوغان» رئیسان جمهوری آمریکا، روسیه و ترکیه امتیاز دهد.
اجلاس گروه 20 در هفتم و هشتم ژوئیه ( 16 و 17 تیرماه ) برای بررسی مسائل تجاری، آب وهوایی و مهاجرت در آلمان برگزار می شود.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه