English

مسابقه به روز رسانی تسلیحات اتمی شتاب تندتری گرفته است

سرویس بین المللل - کشورهای غربی و شرق از جمله آمریکا و اروپا تلاش زیادی را بکار بستند تا تسلیحات اتمی خود را روز به روز مدرنتر کنند.

مسابقه به روز رسانی تسلیحات اتمی شتاب تندتری گرفته است

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، زراادخانه های کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس روز به روز شاهد جنگ افزارهای پیشرفته می شود و این سیر مدرنیزه کردن تسلیحات آهنگ تندتری به خود گرفته است. هر چند برخی کارشناسان و نهاد های بین المللی اعلام می کنند که شمار تسلیحات اتمی کاهش یافته ولی به روز رسانی آنها به شدت افزایش یافته است.

شبکه دویچه وله آلمان در گزارشی به نقل از مرکز تحقیقات صلح سیپری نوشت: قدرت‌های اتمی جهان حاضر به دست شستن از زرادخانه اتمی خود در آینده‌ای نزدیک نیستند.

به نوشته سیپری،  در آغاز سال جاری میلادی (۲۰۱۷)، ۹ کشور اتمی جهان دارای ۱۴ هزار و ۳۹۵ کلاهک هسته‌ای بوده‌اند که در مقایسه با سال پیش از آن با ۱۵ هزار و ۳۹۵ کلاهک هسته‌ای، کاهش اندکی نشان می‌دهد.

این کاهش کلاهک‌های هسته‌ای را باید نتیجه فعالیت‌های دو کشور آمریکا و روسیه دانست که ۹۳ درصد تسلیحات اتمی جهان را در اختیار خود دارند. ۹ کشور آمریکا، روسیه، بریتانیا، فرانسه، چین، هند، پاکستان، اسرائیل و کره شمالی به سلاح‌های اتمی مجهزند.

برمبنای این گزارش در سال ۲۰۱۷ میلادی روسیه با ۷۰۰۰ و آمریکا با ۶۸۰۰ کلاهک هسته‌ای دو قدرت بزرگ هسته‌ای جهان هستند. پس از این دو به ترتیب بریتانیا با ۲۱۵، فرانسه با ۳۰۰، چین با ۲۷۰، پاکستان با ۱۳۰ تا ۱۴۰، هند با ۱۲۰ تا ۱۳۰، اسرائیل با ۸۰ و کره شمالی با ۱۰ تا ۲۰ کلاهک هسته‌ای قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی