English

مخالفت شدید آلمان با سخرانی اروغان در حاشیه نشست هامبورگ

سرویس بین الملل - آیا رئیس جمهور ترکیه قصد دارد به رغم ممنوعیت آلمان در حاشیه‌ نشست سران کشورهای گروه بیست در شهر هامبورگ در برابر هوادارانش سخنرانی کند؟

مخالفت شدید آلمان با سخرانی اروغان در حاشیه نشست هامبورگ

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج،  دویچه وله با طرح این پرسش افزود: وزارت خارجه آلمان در این باره مخالفت خود را صریحا اعلام کرده است.

دولت آلمان به رئیس جمهور ترکیه هشدار داد که اجازه ندارد در حاشیه‌ نشست سران کشورهای جی ۲۰ در شهر هامبورگ آلمان در برابر هوادارانش سخنرانی کند. آلمان چنین سخنرانی‌ای را قبلا ممنوع کرده بود.

بنابر این گزارش، پیشتر اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه  رئیس جمهوری ترکیه در نظر دارد در کنسولگری ترکیه در هامبورگ برای هواداران خود سخنرانی کند و این سخنرانی در ویدئوهایی ضبط شده و به دست هواداران او برسد.

مارتین شفر، سخنگو وزارت امور خارجه آلمان در این باره اعلام کرد که برنامه‌هایی چون سخنرانی در آلمان باید از قبل با مقامات این کشور هماهنگ شود و هر اقدامی خلاف آن چه مقرر شده، در راستای مخالفت با قوانین آلمان و حق حاکمیت این کشور محسوب می‌شود و عواقب خود را خواهد داشت.

اردوغان قرار است روز جمعه در گردهمایی گروه بیست  شرکت کند. مقامات ترکیه از دولت آلمان خواسته بودند که اجازه سخنرانی رئیس جمهوری ترکیه برای شهروندان ترک در آلمان در این سفر صادر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه